Australie, Coober pedy-Alice springs, 11-11-2010 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Paul Smulders - WaarBenJij.nu Australie, Coober pedy-Alice springs, 11-11-2010 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Paul Smulders - WaarBenJij.nu

Australie, Coober pedy-Alice springs, 11-11-2010

Door: paulsmulders

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 November 2010 | Australië, Alice Springs

Australie, Coober pedy-Alice springs, 11-11-2010

G'day mates,
We zijn op dit moment onderweg met de Greyhound bus van Coober pedy naar Alice springs. Dinsdag hebben we een fietstocht hebben gemaakt langs de rivier in adelaide tot aan de kust. Langs de hele rivier is een soort park aangelegd wat heel mooi en heel goed onderhouden is met een fiets/ wandelpad. De terugweg zijn we door de wijken van Adelaide gekomen wat me goed is afgegaan met het links rijden. 'S avonds vertrok onze bus naar Coober pedy. Na 11 uur bussen kwamen we aan bij ons hostel ondergronds. Het was hier overdag 38 graden (lente) en onder de grond altijd 22 graden. Na toch nog een paar uurtjes geslapen te hebben zijn we Coober pedy eens gaan verkennen het ligt midden in de woestijn en dat zie je er ook wel aan, een paar straten en voor de rest zand zand en nog eens zand. Hetgene waar het dorpje bekend om staat is de steen opaal. We zijn naar een museumpje geweest waar je kon zien hoe ze opaal vonden. Er werd met dynamiet en een pikhouweel gangen gegraven totdat ze een spoor vinden van opaal en dan met de grootste voorzichtigheid zelfs met een zakmes doorgegraven om de opaal maar niet te beschadigen. Waanzinnig dat de aanslag op 9-11 zelfs tot hier in de woestijn een grote impact heeft gehad eerst haalde ze bij wijze van spreken de dynamiet bij de supermarkt maar sinds 9-11 moeten ze 10 vergunningen er voor hebben en is het 4x zo duur geworden. 's avonds zijn we in een pub een koel biertje gaan drinken op mijn verjaardag en tijdens happy hour is het bier toch goed te betalen. Daarna zijn we gaan vragen om onze busreis om te zetten zodat we dondermorgen in plaats van vrijdagmorgen konden vertrekken want veel meer is hier in dit dorp niet te doen. De lonely planet beschrijft het als post-apocalyptic hell hole en zo ziet het er ook wel uit. Nu is het weer uren bussen over een lange rechte smalle weg waar als we de roadtrains (soms combinateis van wel 4 stuks) tegenkomen er nog geen halve meter tussen ons in zit. en aan weerszijde van de weg een grote uitgetrekte toch wel groene vlakte zo ver als je kan kijken. Op naar Alice springs en een zwembad zoeken want ben wel toe aan wat zwemmen.

Australie, Alice springs, 11-11-2010

En ja hoor aangekomen in het hostel stralende zon en een ZWEMBAD jongens ik ga plonzen en jullie hoor wel weer van mij.
Groetjes vanuit het behoorlijke zonnige australie.

• 11 November 2010 - 09:20

Maurice:

He Paul,

Nog van harte proficiat.

Zo te lezen ammuzeren jullie je wel.

Doe de groeten aan Roy!

Maurice

• 11 November 2010 - 09:44

Pappie:

He lieve zoon, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Jullie zitten daar te puffen van de hitte en wij waaien hier bijna weg in een herfststorm. Geniet ze en heel erg benieuwd naar jullie Rocktour.

• 11 November 2010 - 09:47

Iris:

Wauw, zoe te leze höb geer nog niks te klaoge!!
    Ut is vendaog de 11/11 en ut regent en weijt hiel hèl! Brrrrrrr!
    Bin miech toch aon ut bedeenke um ieder un ticket te kaope! ;-)
    Väöl plezeer! Dikke poen!
    X

• 11 November 2010 - 10:17

Pascale:

Nou ik zou zeggen: plons ze! En wij hier maar afwachten hoe koud, nat en kouder en natter het gaat worden... Vandaag 11/11 Jordie toejuichen op het Vrijthof, in Fabrizio stijl!!!
    We kijken weer uit naar het volgende verslag!!
    Groetjes Pascale.

• 11 November 2010 - 13:14

Rebeca:

hey jongens heel vet allemaal,mooie fotos,zwemze lekker wij waaien hier zowat weg haha.dikke xx bec

• 11 November 2010 - 13:28

Chantal Franssen:

Hey paulke van harte gefeliciteerd met diene verjaordaag...terwijls diech dao ligs te bakken vreren veer hei kaopot op het vriethof...Beppie is jus op aon het treie...carnaval 2011 alaaaaaaaaaaf

• 11 November 2010 - 14:51

Jack/nannie Donders:

Hallo Paul
    NOG PROFICIAT!
    Nee Coober Pedy moet je niet langer dan een dag doen,geen fluit aan,veeeeeel te warm.
    Heb je nog een opaal gekocht????
    Veel plezier in Alice Springs en Uluru.

• 11 November 2010 - 19:33

Cindy & Ralph:

Hoi Paul en Roy,

Paul, nog gefeliciteerd met je verjaardag en een goede gezondheid. Thissen vraagt zich af wanneer we de vlaai krijgen? Waarschijnlijk ga je Ralph dit x overtreffen! PS ga je ook nog eens naar de pinguins trek op Philip island? lijkt me wel ruig. Zo te zien hebben jullie einde van de week toch al heel Australie gehad... Jullie maken afstanden zeg!

Groetjes Cindy & Ralph

• 11 November 2010 - 22:47

Wasbeerke:

hey pum ben wat aan de late kant maar tog nog proficiat en vind t echt maf dat je na australie bent (wicked) haha nou doe lekker rustig en ik stuur je af en toe een berichtje.je hebt t echt beter als mij daaro met dit hollandse stont weer.oke jongens de ballen en tot de volgende keer.mzzl

• 12 November 2010 - 20:15

Marjolein:

Hey you two there down under, a message from the two retired backpackers all the way from Belgium (hi,hi,ha,ha)
    Geniet maar lekker, hier hebben we een a real November Rain, bloody hell!!

Alice zal jullie zeker bevallen en niet ver van Uluru. Vergeet niet om bij zonsopgang vroeg uit de veren te gaan en de zon over Uluru te zien opgaan. De kans van je leven en laat die niet voorbij gaan. Prachtig hoe die bult in de woestijn zich verkleurt, en dan die geluiden die je hoort........ Oh ja en vergeet de Olga's niet, ook een uniek terrein met waanzinnig mooi gekleurd rode steen. Onderweg nog de Devils Marbles, let goed op, wanneer je naar New Zealand gaat kan je een soortgelijk fenomeen zien als de Devils Marbles. Vraag me niet hoe het kan, maar als je het antwoord weet laat het ons weten, wij zijn er niet achter gekomen. Enne, al Dingo's tegengekomen, je weet wel die wilde woestijnhonden, gggrrrrr.

Amuseer jullie en stuur af en toe een beetje van die overheerlijke woenstijnzon richting de Euregio Maastricht.

Take care and keep the spirit alive. Knuffel Sjaak en Marjolein

• 14 November 2010 - 08:14

Audrey&Roger:

Tjonge, wat ben ik jaloers! Ziet er tot nu toe allemaal fantasties uit! Kijk alweer uit naar jullie volgende verslag. Hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad Paul. Denk dat je je vorig jaar niet had kunnen voorstellen dat je dat ECHT in Australie zou vieren. Hoe bevalt het eten jullie, of zijn jullie nog niet veel verder gekomen dan MC drek?
    Heel veel groetjes ook aan Roy. Dikke knuffel,Audrey&Roger

• 14 November 2010 - 15:43

Mela:

hoi jongens,

leuk wat jullie allemaal doen,hier is het echt al 3 dagen aan een stuk aan het regenen ,gewoon niet meer leuk!!
    Paul nog gefeliciteerd met je verjaardag
    groetjes mela en will

• 15 November 2010 - 08:46

Fred Borghouts:

Hello lonely stranger,
    Heb je verslag gelezen. Ziet er spactaculair uit. Hier bij Thissen is het lekker druk. we maken ons een beetje zorgen over 2011. Het bouwvolume, zegt men, lijkt af te nemen met 15% in 2011. Kan niet anders dat ook wij dat gaan merken, mocht het echt waar worden.
    Blijf gezond en geniet ervan. Zal over een tijdje nog eens je weblog inkijken.

• 16 November 2010 - 11:02

Mam:

Hallo wereldreiziger
    Zo te zien is het avontuur al fantastisch begonnen voor jullie; hoop dan ook dat de verdere reis net zo wordt.
    Hier alles goed, d.w.z. nog steeds witte muren, maar nog steeds geen aansluiting! Maar zoals je ziet volg ik jullie toch!
    Ben benieuwd of je mijn verjaardagstelefoontje hebt ontvangen?
    Kaart gekregen via Roy 0p 10 november?
    Veel groetjes vanuit een zwaar in de mist gedompeld Maastricht; stuur maar wat zonnestralen deze kant uit!
    Dikke knuffel voor jullie allebei.

• 16 November 2010 - 20:23

Michke En Rimmer:

Hey Jongens,

Heerlijk om dit te kunnen lezen vanuit een te mistig Maastricht. Jullie missen niks, maarja dat wisten jullie toch al.

Veel plezeier en tot het volgende verslag.

Dikke kus

• 24 November 2010 - 19:34

Marjolein:

Hoi Globetrotters, wat een mooi verhaal weer om te lezen. Wel sjiek hoor om op deze manier een beetje met jullie mee te reizen, vooral met die foto´s erbij maakt het een gaaf reisverslag.
    De weersverwachtingen hier word je niet vrolijk van, sneeuw en vrieskou, bbbbrrrr. Geniet maar lekker om in je short rond te kunnen reizen daar. Heerlijk toch die temperaturen in Aussie. Ben benieuwd naar jullie reiswagen, zal best bevallen zo op je eigen rondtrekken en niet elke dag met je backpack rond te hoeven huppelen. Wij vonden dat altijd de fijnste manier van reizen, op campings ontmoet je weer andere mensen dan in hostels en soms kom je hele vreemde snuiters tegen maar dat maakt het nou juist zo spannend.

Amuseer jullie en hopelijk breng je snel weer een verslag uit.

Lieve groetjes van Sjaak en Marjolein