Australia, Alice springs 17-11-2010 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Paul Smulders - WaarBenJij.nu Australia, Alice springs 17-11-2010 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Paul Smulders - WaarBenJij.nu

Australia, Alice springs 17-11-2010

Door: paulsmulders

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 November 2010 | Australië, Alice Springs

Australia, Alice springs 17-11-2010

Greetings loved ones

Na 2 dagen zal ik jullie eens even bijpraten over wat er hier allemaal gebeurd aan de andere kant van de wereld.
Afgelopen zaterdag zijn wij vrij vroeg opgestaan om de "famous rock tour" te doen. Nadat wij vrijdag avond maar weer eens waren gaan stappen en dus niet zo vroeg in bed lagen was het behoorlijk zwaar om zaterdag om 5 uur op te staan maar gelukt. Gelukkig konden we nog een paar uurtjes in het busje slapen want we moetsen 500 km rijden voordat we er waren. Hier in australie leggen ze echt gigantische afstanden af zonder hun hand er voor om te draaien. 's middags aangekomen in Kings Canyon begon ons avontuur. Onze tourguide Sarah (een beetje prettig gestoord maar je kon wel met haar lachen over hoe ze verhalen verteld) wist een heleboel te vertellen over hoe alles ontstaan is een heleboel over de planten en dieren en amazing veel over de aboriginals. Midden in Kings Canyon lag wat ze noemen "Garden of Eden" omdat het een soort vallei is waar het altijd groen is en een meertje waar je een verfrissende duik in kon nemen. Na een mooie wandeling van 3 uurtjes zijn we weer terug in het busje geklommen om naar accomodatie te gaan voor de nacht onderweg zagen we een rots waarvan we allemaal dachten dat het Ayers Rock was. (Even een korte uitleg/geschiedenis over Ayers rock. voor diegene die geinteresseerd is. Ze zeggen dat het wereld's grootste rots is maar het is een heilige plaats voor aboriginals. Alleen omdat de het aboriginal verhaal hier erg triest is en een beetje te vergelijken met wat de europeanen vroeger alemaal met de slaven hebben gedaan. Hebben ze in 1985 besloten om land terug te geven aan de aboriginals en sindsdien word Ayers rock Uluru genoemd uit respect voor de aboriginals omdat het hun oorspronkelijke naam was voor de rots.) Maar het bleek zijn kleinere broertje te zijn en omdat veel mensen dat denken word hij fouluru genoemd. Daarna hup busje aan de kant allemaal eruit en hout sprokkelen voor het eten vanavond te koken anders hebben jullie pech. Toen 's avonds aangekomen in the middle of nowhere uitapakken mega kampvuur bouwen en beginnen met koken voor 21 mensen. Daarna na een paar biertjes kwam het slaapgedeelte het was slapen onder de sterrenhemel in een "swag"een geupgrade slaapzak met een matrasje erin.
's morgens na 5 uurtjes slapen 5 minuten om je tanden te poetsen en hupsakee inpakken voor de volgende wandeling. We zijn de 2de dag naar de valley of winds gegaan waat je het gebergte hebt kata tjuta dit was weer een heel ander gebergte dan Kings canyon waar we op een gegeven moment echt een heel mooi uitzicht hadden op de omgeving en toen we terug liepen door het gebergte sprong er ineens een kangeroe een meter voor ons over het pad. Phoe even schrikken als zoiets plotseling voor je neus verschijnt. We hebben hier een heleboel verhalen gehoord over de aboriganals en hun tjukupa het is hun verhaal over het onstaan van de aarde en de mensheid interessant maa r het ging zelfs op bepaalde momenten mijn verbeelding voorbij en dat wil toch wel wat zeggen. Zoals dat rivieren zijn ontstaan door mega grote slangen die door een landschap kruipen en een spoor achterlaten en als het dan gaat regenen heb je een rivier. Maar goed ze waren toch wel erg interresant om te horen. Daarna zijn we naar Uluru gegaan voor een korte wandeling langs de rots en nog wat leuke verhalen daarna hebben we de zonsondergang gekeken van bij de rots en toen weer kampvuurtje maar we konden we lekker douchen toch wel fijn na 2 dagen in de woestijn. Na net 4 uurtjes slaap werden we weer uit onze swag gehaald voor de beroemde zonsopgang te zien van Ayers rock (uluru). Toen zijn we een wandeling gaan maken om de rots heen 10 km dus dat was appeltje eitje voor mij maar op een bepaald moment ging het mij een beetje ver met het aboriginal geloof ze vroegen om de rots niet te beklimmen op bepaalde plekken (eigenlijk de halve rots) geen foto's te maken en op 1 plek wat heilig was voor vrouwen voor mannen niet naar de rots te kijken. Tja ergens houd het op voor mij maar de verhalen en het uitzicht maakte het meer dan waard.
Maandag avond kwamen we terug in alice spring in ons hostel even douchen en toen nog even met de hele groep gaan uit eten. Heel gezellig nog wat biertjes gedronken totdat om 12 uur het licht uit ging bij mij tergugestrompeld naar het hostel en eens lekker lang slapen. Nu is het inmiddels woensdagavond bij ons en hebben we 2 dagen heerlijk gerelaxed en helemal niks uitgevoerd want we waren echt uitgeput op vakantie (haha) ook lekker om lekker te luieren en van de zon te genieten (sorry moest dat toch even zeggen naar alle verhalen die ik over het weer heb gehoord uit nederland) Maar gerust hier in the dessert heeft het ook goed geregend waar ze hier in alice springs zelfs versteld van stonden.
Zo jongens dat was het weer tot zover morgen hebben we de famous ghan (trein) terug naar adelaide en zaterdag hebben we een wickedcamper gehuurd om the great ocean road te doen naar melbourne Jullie moeten maar even kijken op www.wickedcampers.com.au echt gave busjes.
Groetjes aan jullie allemaal.

• 17 November 2010 - 12:10

Michke:

Ein woord, GEWELDIG :D

xxx

• 17 November 2010 - 12:37

Do:

Wauw, mooie foto's en echt super om jullie verhalen te volgen, dikke knoevel

• 17 November 2010 - 12:46

Pappie:

Nou jochie, je maakt me wel een beetje jaloers met je natuurverhalen. Heb je ook nog wat opgestoken over bomen? Geweldig om jullie reis op deze manier te kunnen volgen. Kijk vol spanning uit naar het vervolg. DPP

• 17 November 2010 - 13:55

Paul En Doortje:

Hoi Paul,
    Geweldig wat jullie beleven en zien. Ayers rock is inderdaad prachtig om te aanschouwen. Hebben jullie de rots kunnen zien in zijn soms totale veranderingen in kleur? Als jullie er hebben geslapen is de kans natuurlijk wel groot. Mooie belevenis. Hebben jullie ook de melkweg gezien toen jullie in de dessert sliepen, want dat is natuurlijk een van de beste plekken om het te zien zonder lichtvervuiling. Wij hebben het ook div. keren gezien en het blijft amazing.
    We gaan jullie volgen in de camper en zijn benieuwd naar het volgende verhaal. Trouwens gaan juliie ook nog naar de "Olga's"?
    Nou jongens reis ze en tot mails.
    Paul en Doortje

• 17 November 2010 - 17:17

Iris:

Wauw...geer höb ut toch good he!
    Wat unne supersjoene foto boe ste rechts zits mèt de rotse op de achtergroond!!!

Poen!

• 17 November 2010 - 17:18

Iris:

Ps: kin ste neet eve naor mien kachel kaome kieke....is stikkaaijd in hoes!
    ;-)

• 17 November 2010 - 17:20

Iris:

Ps 2: Iech höb sjus beijj de campers geloerd, hendig ruig! Enne 10% off if your gay!!! Dusseeee .... Brokeback Mountain? ;-)

• 17 November 2010 - 20:58

Breur:

Hey lamballu :p

Good um te huure dat geer uuch good vermaak!!
    Sloape in de bush bush, rije op unne kemeel, zwumme in walhalla's, zon op de bulles, dikke kampvurkes jezus zek mis ger nog neet uuch oaw 'spannende' boan :p

Vuil plezeer doar!

p.s. Paul -> 3FM Glazen Huis DJ's: Gerard Ekdom, Giel en Coen, zo puhhh nu mis jij ook wat :p

• 17 November 2010 - 23:50

Rebeca:

heyhey jongens haha echt een super verslag dit hihi heb hm met een big smile ziten lezen,veel plezier morgen en zaterdag,en alle dagen haha,indd pokke weer hier ja,veel plekken overstroomd,onze straat ook beetje haha,dus wees blij dat jullie hier niet zijn;-)lekker daar in het zonnetje,met de mooie avonturen,ik ga ff op die site kijken naar die busjes,tot de next verslag dikke xx

• 17 November 2010 - 23:53

Rebeca:

indd ruige campers ja ;-)
    xx

• 18 November 2010 - 09:28

Sanne:

Hey backpackers,

Het ziet er allemaal heel mooi uit! Dit is naar mijn mening toch wel het echte backpackers leven. 'Lekker' slapen op rode aarde in de buitenlucht. Ben je geen enge beestjes tegen gekomen?

Liefs sanne

PS die campers zijn echt heel vet. Lekker knus ;)

• 18 November 2010 - 17:47

Pappie:

Vanmiddag weer met oma naar de foto's gekeken. Ze vindt het fantastisch. Vooral het kampvuur en de zonsop- cq ondergang. Op elke foto heeft ze commentaar. Wat doet een kameel daar? Wat is dat voor lelijk varkentje. De kangeroe heeft wel spitse oortjes, etc. etc. Het gaat maar door. Maar dat zou ze ook nog wel eens willen. Ik moest je maar een hele dikke poen geven. Nou bij deze.

• 19 November 2010 - 02:52

Gajes:

ey kerels,

echt supermaan dat ger ut naor uch zin hub:P

en dat ger vleenk kin geneete :)
    foto's zeen beter daan bij us in mestreech he :P

binne kort kint ger miene site ontvange als iech richting curacao gaon hahaha

tot snel weer,

cheers gajess

• 19 November 2010 - 14:12

Renée:

Hey Vriend!
    Echt super mooie foto's van de urulu bin sjeloes! En die lieve oogjes... gèrem jullie waren toen moe.
    Die wickedcamper ziet er echt te gek uit. Ik zie jullie er nu al in rijden en dan met die gekke fratsen die jullie kunnen uithalen ;-)
    Enjoy en ik blijf jullie verhalen volgen.
    Dikke poen x

• 19 November 2010 - 14:33

Mela:

Hoi Jongens,
    leuke fotos !!!
    wacht al weer op jullie volgende verslag,
    dikke poen mela en will

• 20 November 2010 - 15:37

Pascale:

Mannen, jullie zien zo veel en maken zo veel mee, hoe wil je dat alles in een jaar bij elkaar opgeteld, uberhaupt als mooiste ervaringen in je hersenpan kunnen opslaan??? Niet normaal... Maak maar nog veel meer foto's zodat we bij thuiskomst samen alles nog es na kunnen kijken en genieten! (Dat duurt wel nog errug lang maar jeh) x

• 21 November 2010 - 19:00

Ivo:

hoi paul tegek om je droom mee te kunnen volgen, ik geniet van al je verhalen en foto,s .veel plezier de komende maanden en groetjes van kyara

• 21 November 2010 - 23:55

Gajes:

Ey lamzakke,

zoe te huuren en te zeen hub ger une leuke tied daor :P

veul plezeer nog

Cheers Mate

• 23 November 2010 - 09:51

Mam:

Vind het helemaal geweldig om te zien wat jullie allemaal beleven daar, wat een schitterende reis! Hier alles nog bij het oude, dus: geen nieuws is goed nieuws moet je maar denken!
    Dikke knuffel, ook voor Roy.

P.S. Blij dat je m'n keteltje nog een beurt hebt gegeven voor je vertrok,want de chauffage zal er flink aan moeten gaan trekken vanaf nu: het wordt hier flink kkkkkkouder. Eind deze week eerste sneeuw!

• 24 November 2010 - 19:38

Tante Marleen:

en junkske, bis ste wel braaf.
    Zoe te zien nog wel, hè.
    Sjiek allemaol en hiel sjoen foto's.
    Geneet mer en väol plezeer

Dikke poene van dien tante

• 24 November 2010 - 21:03

Linda, Daan En Emma:

Enne jongens,

Al een hele week niet meer gemeld???
    Jullie zijn ons toch nog niet vergeten he???
    Zijn ontzettend benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Veel plezier!
    Veel liefs uit Kanne!

• 25 November 2010 - 19:05

Gio, Collega V. Paul:

Beste vriend, ik zie dat het jullie goed gaat en meer als genoeg plezier hebben dat het een mooi is wel duidelijk te zien aan de geweldige foto's. Het weer is bij jullie beter dan hier, alleen snachts buiten slapen likt me koud zo hoe je in slaapzak ligt, geen last van slangen ?
    Je zal wel al heel wat contacten en mensen hebben leren kennen, het is een genot om te zien dat het jullie goed gaat.
    ik wens jullie nog veel plezier en goede en gezonde contacten, wie weet waarvoor het goed is.
    Paul de euro is wat gezakt maar maak geen zorgen deze stijgt ook weer zo gauw de problemen met ierland en portugal weer de normaalte van de dag is.
    De Mazzel Salutti da Gio

• 29 November 2010 - 08:30

Ellie:

Ha Pölke,

nog geen kaart van je gekregen, desondanks wel 'n reactie van mij;o) Wat 'n avontuur!!! En sjieke foto's. Heb nog niet al jouw reisverslagen gelezen, maar die "roman" wordt tijdens m'n lunchpauze wel verslonden. Je hebt 'n prettige hand qua schrijven dan, hi, hi, hi. Knuffels vaan die roei oet Bun.