Australia, Melbourne 30-11-2010 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Smulders - WaarBenJij.nu Australia, Melbourne 30-11-2010 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Paul Smulders - WaarBenJij.nu

Australia, Melbourne 30-11-2010

Door: paulsmulders

Blijf op de hoogte en volg Paul

30 November 2010 | Australië, Melbourne

Australia, Melbourne 30-11-2010

G'day mates,

Hier zijn we dan weer in melbourne. Eens even kijken waar ik was gebleven we zijn donderdag vertrokken met de The Ghan uit alice springs. Toen we klaar waren om te vertrekken in ons hostel werd ons een lift aangeboden door de receptioniste ze moest nog iemand anders brengen naar de trein. Het was een duits meisje Sonja die ook naar adelaide ging. Na wat gepraat te hebben bleek ze ook naar melbourne te gaan en hebben we aangeboden om het busje met ons drieen te delen. Dus hup in the ghan en richting adelaide mega veel plaats in de trein dus we dachten dat we hier we eens relax konden slapen. WRONG jezus hier hebben ze ook airco uitgevonden volgens mij wilden ze er een diepvriestrein van maken dus veel slaap is er niet van gekomen.
Toen 24 uur later aangekomen kun je je voorstellen 24 uur rijden dat is echt een klere eind het is dezelfde tijd als met de trein van maastricht naar amsterdam met alle vertragingen alleen rijden ze hier wel gewoon door en leg je 5 keer zoveel kilometres af. vrijdag nog een beetje chillen in adelaide en een nieuwe camera gekocht (daar gaat het backpackers budget alweer).

Zaterdag morgen busje ophalen. Tja het was een busje op 4 wielen ja en het zag er super ruig uit van buiten maar als je hier mee in nederland rondrijd haal je de apk nog niet met de beste wil van de wereld. Maar het rijd en we kunnen op pad nog even onze medepassagier ophalen en off we go. Zo op naar de Great Ocean Road en STRAND opzoeken. Onderweg is het echt de ene naar de andere bezienswaardigheid. Wat is dat dan weer "the pink lake" een heel roze meer waar het zout gewoon op het strand lag te drogen wat een uitzicht. Pedal to the metal en kijken hoe we onze eerste nacht gaan beleven we zijn iets verder dan kingston gereden en langs de weg gestopt waar we 2 duitsers zagen die hier ook wilde overnachten. Net bezig met een kampvuurtje aan te leggen werden we door een aussie erop gewezen dat we beter 5 km konden door rijden want daar konden we aan het strand slapen. Wat hoorde ik STRAND yep zat alweer in de bus. En ja hoor daar was`het strannnnnnd ben uit het busje gesprongen nog net mijn t-shirt halverwege het strand uitgegooid en plons daar lag de jongen te genieten van de zee. Toen eens kijken of we ook nog een maaltijd konden bereiden op een campinggasstelletje. No problem alles in 1 pan en wachten tot het warm is. nog een tijdje om het kampvuur gezeten en toen naar bedje.

Gelukkig was het weer een nieuwe dag met zon want wat hebben we het koud gehad als het niet bewolkt is is het 's nachts echt koud aan het strand. Inpakken maar weer en daar gingen we weer nog een kolere eind reiden naar the great ocean road maar onderweg weer super veel te zien de national parks zijn echt ontzettend mooi hier en heel goed onderhouden. ze geven hier echt veel om de natuur . je ziet hier plaatjes van stranden en natuurverschijnselen waarvan je dacht dat ze uit een film komen. Huppa weer stoppen daar was weer wat te zien "the bleu lake" een super blauw meer dat alleen maar blauw was tussen november en februarie en waarom weten ze niet. toen doorgeren naar portland en kijken voor een camping want een douche kon ik wel gebruiken onderhand.

Maandag morgen op naar the great ocean road. Eens kijken of de linksrijden ook aan mij is besteed en ja hoor geen centje pijn je zou bijna denken dat ze in nederland aan de verkeerde kant van de weg rijden het stelt echt nis voor. eerst kwamen we aan in port fairy waar een ontzettende grote pijlstaartrog in de haven zwom ik sta steeds weer versteld van alle beesten die ik hier in het wild tegenkom. daarna was het echt om de paar km weer stoppen voor een mooi uitzicht. stranden die echt alleen maar in sprookjes voorkomen en daar waren ze de twelve apostels even op een grasveldje een plaatsje reserveren en toen the twelve apostels bij sunset gaan zien. Het waren er sinds 2005 nog maar 10 omdat er 2 waren ingestort maar nog steeds een indrukwekkend gezicht er stond een verklaring bij waarom het the twelve apostels heette maar daar kwam ik niet helemaal uit maar whatever het was indrukwekkend om te zien. Zelfs pinguins dien daar 's nacht het strand opkwamen maar daar was het een beetje te donker voor om die goed te zien het waren wat zwarte stipjes maar heb volgens mij in 3 weken al een halve dierentuin hier in het wild gezien. 's avonds weer een kampvuurtje en weer het busje in. De avonden worden hier niet echt laat want als het donker is is het hier ook echt donker.

Dinsdag Gingen we 's morgens eerst naar wreck beach er schijnen hier nogal wat schepen gestrand te zijn aan de kust. helaas lagen er alleen nog wat ankers maar het was een mooie strand wandeling zonnetje strand en zee wat wil je nog meer. Toen zijn we beech forest ingereden een regenwoud hier net even buiten de kust je komt hier van de ene droom in de andere en er zouden watervallen te zien zijn. WATERVALLEN yep WATERVALLEN dat moest paultje natuurlijk wel even zien ben er alleen met roy naartoe gelopen wnat sonja had er al genoeg gezien en je kon er toch niet onder staan alleen maar van een afstand bekijken. Tja moet je vooral tegen paultje zeggen dat dat niet lukt (geeft niet ze kende me nog niet zo goed). Wandelingetje door het regenwoud met varen die compleet boemen waren en daar was hij dan de waterval en ja je stond er 20 meter vanaf maar dat was neit zo een groot probleem dacht ik. hekje over beetje over wat rotsen balanceren meertje oversteken nog wat rotsen beklimmen en daar stond ik dan onder een waterval. Echt beleef hier mijn ene hoogtepunt na het andere. We zijn bij een gratiscamping gaan slapen en yes er was weers trand toch nog maar even zwemmen dan.

´s morgens weer vertrekken zonder douche want dat was er helaas niet er was ons gisteren verteld dat het ging regenen maar dacht dat die jongen wat teveel gedronken had. we zijn weer gaan rijden en lekker gerelaxed aan het strand in apollo bay. totdat het inderdaad begon te betrekken doorrijden naar lorne en kijken waar we konden overnachten de campings waren mega duur dus maar zoeken naar een gratis plaatsje en naar een tijdje cruisen stonden we daar in the middle off nowhere. midden in het bos 1 chemisch toiletje en slapen dan.

Regen regen en nog een regen eens kijken wat de dag verder nog te bieden heeft. Eerst maar eens kijken voor koffie want daar was ik wel aan toe na wakker worden in de stromende regen. we zijn toen naar bells beach gereden wat bekend staat om het paradijs voor surfers daar aangekomen waren er echt heaps en heaps of mensen die waren leren surfen. Wij hebben toen maar koffie gedaan en de krant eens opgeslagen blijkt het te blijven regenen zolang als dat ze het hier kunnen voorspellen. Fijn is dat gelukkig hebben we het grootste gedeelte van the great ocean road achter de rug want met die regen maakt het het er een stukje minder van. We zijn toen doorgereden naar Geelong en kwamen weer terug in de beschaving. Hier hebben we een camping genomen want wij verwende hollanders hebben toch naar 3 dagen weer een douche nodig. ;s avonds buiten nog even wat gedronken ben op de sparkling wijn over gegaan jezus wat een zoete troep. Toen we buiten zaten hoorde we wat in de bomen en ik dacht dat het eekhoorns waren maar daar waren ze wel een beetje erg groot voor. Ik weet niet wat het waren maar ze waren behoorlijk tam ze kwamen bijna uit je hand eten. Maar naar bedje en hopen dat we morgen beter weer hebben om naar het strand te gaan.

Vrijdag morgen opstaan en kijken waar we naar toe gaan want van geelong naar melbourne is eigenlijk maar 67 km snelweg dus zijn we eerst maar even naar het strand van geelong gereden want het zonnetje begon uit te komen maar dit was niet zon een mmoi strand dus even de lonely planet checken en een stukje naaar het zuiden rijden Queenscliff zo een mooi strand hebben. Daar aangekomen was er een groot muziekfestival. Dat klonk goed maar de kaarten waren een beetje te duur ik dacht rond de 50 dollar voor volksmuziek en dat vonden we een beetje te duur. Hierdoor waren ook alle campings vol dus maar even informatie inwinnen bij de vvv en een dorpje verder was wel nog plek aan de kust zou het zijn. Daar aangekomenbegon het weer weer slecht te worden dus eten eentje drinken en maar slapen heb het onderhand wel gehad met die regen 22 graden is lekker maar die regen word je gek van. In het donker nog even het strand checken met roy en we konden ons wel voorstellen dat het een mega strand was met goed weer maar ja misschien kom ik er nog eens voor terug.

Zaterdag laatste dag op naar melbourne eens kijken in de grote stad. Daar aangekomen was het echt ontzettend groot had ik niet gedacht alsof je amsterdam inreed. Nou eerst maar even een hostel zoeken zodat we de bagage konden droppen voordat we het busje afleverde. Er was ons gezegd dat de buurt St kilda het leukste was en daar hebben dus maar een hostel genomen. Daarna het busje afleveren bleek dat aan de andere kant van melbourne te zijn 17 km verderop in een industrieterrein. Gelukkig dat we de backpacks al in het hostel hadden. Daar stonden we dan in een industrieterrein in de regn en toen maar kijken hoe we terug kwamen. We hebben er de bus trein en tram voor nodig gehad maar we hebben het gevonden. Nou maar eens even het hostel gaan uitpluizen jezus wat een hoop backpackers op het eerste gezicht een zooitje ongeregeld eens kijken of we daar onze draai in kunnen vinden.

Nou jongens dit was ons avontuur op de great ocean road ben er achter gekomen dat eigen vervoer meer voordelen heeft als dat ik had gedacht maar vind het wel een prijzige manier van reizen want de campings zijn toch niet zo heel goedkoop moet er eens goed over gaan denken hoe we het verder gaan doen we hebben het heel gezellig gehad met zijn drieen. Alleen de regen word je toch echt niet vrolijk van gaan hopen op beter weer. Nu gaan de 2 dutchies melbourne onveilig maken.

Ik zal weer wat van me laten horen als we weer nieuwe avonturen hebben beleefd.

Groetjes vanaf de andere kant van de wereld.

• 30 November 2010 - 04:54

Sanne:

Bij ons is er Sneeuw!!!!!!

• 30 November 2010 - 06:55

Alexander :

Hoi Paulie,
    Als altijd ben ik blij iets van jullie te horen. We hebben net met Ivo over jou gehad en hij zeg dat je heb jou mama gebeld en nog deze week zal je schrijven en doe ik mijn PC aan en zie ik een "korte" bericht van jou. Laat jou goed gaan en wacht ik al op jou volgende bericht.
    Groetjes van De Bulgaar
    Alex

• 30 November 2010 - 10:33

Maurice:

Have fun in Melbourne!!!

• 30 November 2010 - 11:11

Mam:

Ha, die Paulus , ook goeie morgen vanuit een wit Maastricht deze keer.Ja, je leest het goed; het is winter hier. Gisteren op de fiets overvallen door de sneeuw .Bij thuiskomst leek ik wel een sneeuwpop,want het bleef maar doorgaan. Gisteravond (29 nov.] klokslag 6 uur is in Groningen de eerste wedstrijd op natuurijs verreden en de file op de wegen was bijna 900 km! Je ziet, waar jullie zitten is het nu beter dan hier.
    Natascha zat zondag in de finale, ze danste de sterren van de hemel, maar kreeg helaas te weinig stemmen om als eerste te eindigen.
    Moet nu weg , dus dikke knuffel, ook voor Roy, volgende keer meer nieuws.

• 30 November 2010 - 12:01

Jack/nannie Donders:

Hallo
    Leuk hoor dat verslag.
    Dat regenwoud was dat the Otways?
    Hier is het koud,ze "beloven"- 14 aan het eind van de week,wat zouden we graag met jullie ruilen:-)
    Groetjes en we wachten met smart op het volgende verslag.

• 30 November 2010 - 16:50

Mela:

Hoi paul ,

Leuk wat jullie weer allemaal hebben gedaan,
    prachtige foto s !
    hier in maastricht is het echt winter
    ligt al sneeuw

groetjes van mela en will

• 30 November 2010 - 17:07

Gajes:

Ey mannen,

zoe te huuren hub ger nog altied naor uche zin he !!

bij us lik aol weer snie hahaha

veul plezeer nog he

cheers mate

• 30 November 2010 - 18:12

Pascale.:

Hey Paul zijn dat jullie nieuwe vriendinnetjes op die foto op t strand, staan d'r wel 'n beetje stijfjes bij he haha. Sjieke foto's, vooral die van de apostelen (toch?) of hoe heette dat ook alweer. Krijg het een klein beetje warmer als ik je de foto's zie, het is hier nu niet bepaald aangenaam wb temperatuur. Nou goed have fun en ga vooral zo door, leef naar de slogans die (volgens mij) op dat busje stonden he haha.
    Greetzzz Pascale en van Rob, die vraagt trouwens waar je die pot plaksel hebt gelaten, zodra ik hem vraag welke boodschap hij voor je wil achter laten, haha

• 30 November 2010 - 18:15

Renée:

Nou Paultje, ziet er goed uit allemaal!
    Prachtige foto's met mooie uitzichten.
    Jullie hebben het goed naar jullie zin, maar het backpackersbudget......
    Enfin, enjoy your stay en tot het volgende reisverslag!
    Dikke kus xxx

• 30 November 2010 - 19:45

Marjolein En Sjaak:

So wow, real hippies on tour. Jullie beleven het wel daar. Moest wel lachen om jullie "bussie", back to the sixties, cool man.
    Maar Paul je wordt al een echte schrijver van reisverhalen. Hartstikke goed zoals je het beschrijft, alsof je achterop het bussie meekijkt hoe jullie daar van het ene naar het andere avontuur rollen. Ik zie jullie nog op de backpackers carmarket belanden in Sidney voor een Panel Van, hebben ze die trouwens nog rijden daar die Ford Falcons, typische wagens zijn dat hè.
    Maar niet zeuren hoor dat het koud is 's nachts, hier is het pas echt bibberen. Bah het moet nog winter worden, dat beloofd nog wat.
    De foto's spreken boekdelen, dat maakt het zo levendig.
    Het is echt geweldig om jullie zo te zien genieten.

Take care and keep on moving.

Hugs uit Mopertingen

• 30 November 2010 - 20:08

Rebeca:

heyhey leuk verslag weer,en wat een super fotos zeg,echt mooi allemaal.
    fijn om te zien en lezen dat jullie het naar jullie zin hebben,als ik naar de fotos kijk word ik gek dat lekker weertje en alles is zo mooi,ik zit hier met me kop thee het verslag te lezen heb het hendig koud haha,
    tot het volgend verslag,xx bec

• 01 December 2010 - 22:08

Pascale:

De plaksel is terecht!!!!!!!!!!! Waar deze site allemaal niet goed voor is...

• 01 December 2010 - 23:02

Paul En Doortje:

Hoi Paul,
    We zijn eens lekker gaan zitten voor de monitor om met plezier het lange verhaal te lezen van jullie avontuur. We herkennen wel wat van jullie belevenissen. Het lijkt ons een fantastische reis. We kunnen ons er helemaal mee inleven. De foto's zijn trouwens heel mooi. Ja, soms leg je wel eens wat op de plaat vast waarvan je achteraf denkt, whow heb ik zo'n mooie foto gemaakt. Australië is inderdaad op allerlei gebied heel fotogeniek.
    Veel plezier in Melbourne en tot jullie volgende vehaal.
    Groetjes Paul en Doortje.

• 02 December 2010 - 20:58

Linda, Daan En Emma:

Waaaaaaaawwwwww!!!!

Toch net even een tikkeltje anders dan in ons onder gesneeuwd boerendorpje!!!

Weet niet of jullie het daar allemaal meekrijgen, het WK voetbal 2018 gaat door in Rusland.

Poen oet Kanne

• 02 December 2010 - 23:10

Rachel:

Sjiek jonges! Ammezeert uuch en neet te zaat! X

• 04 December 2010 - 15:32

Sinterklaos:

D''n auwenhier waor ziech dit jaor rot gesjrókke
    en mós `t zellevers mer weer ins opsoppe
    want wat had ziene snuffelpiet in `t groete book gesjreve
    boe waor dee vaan Smulders noe weer gebleve
    de zeuktoch waor naturelik in Mestreech begós
    nouw, dao bleek die jóng wel obbins hielemaol te zien opgelos
    neet op Potteberreg, neet bij zien awwers, neet bij zien vrun, neet op zien werrek; heer had gewoen Mestreech verlaote
    zellefs in de kaffees boe heer altied kaom, zaote de luij daoeuver te praote
    boe waor dee gas gebleve
    wee of wat heet häom oet die sjoen stad verdreve
    meh loer, obbins bij unne zier slumme piet veel `t bekinde frengske
    waor dee vaan Smulders wel 100% Sjengske?
    jao, dat toch wel; zien stad: daoeuver gein geklaog
    mer dat lánd, dao zaot heer mèt in ziene maog
    al die regelkes, 'r errergerde ziech greun en geel, kier op kier
    en daan die temperatuur, die kaw, dee verveelde häöm ouch steeds miejer
    dus op 'ne goojen daag had heer beslis um ziene groete wins oet te veure
    en 't zou neet al te laank mie dore, dat móste veer allemaol hure
    Sint sjikde zien beste piet de wereld rond
    tot ein vaan die intelik dee vaan Smulders vond
    tösse de skippy's, de koala's en de bere
    waor dee gas ziech gigantisch aon 't ammezere
    Sint ging vervolgens 't internet op en heet hiel veul gezeen en geleze
    hielemaol te gek dat heer diech op dees manier achternao kin sjeze
    al die foto's,geweldig;dien reisverhaole,nouw diech höbs sjrieverstalent,'t is 'n genot um te leze
    dus bij deze................
    maag dee vaan 't Trichter ziech nog wel eins achter die oere kretze
    dee leep altied mer euver unne ongeïnteresseerde leerling te zwetse
    mer zoe te zeen höbs diech alleweil toch wel get vaan die Coumans opgestoke
    allein......die sjrieffuitsjes...mer dao höbs diech al dèkser diene nek euver gebroke
    Sint vint 't geweldig dat's diech noe intelik diene drej höbs gevónde in dat verre werelddeil
    en heer hoop daan ouch dat dees reis veur diech is: vol zege en heil
    Sint heet gezeen dat diene kameraot mèt diech mèt is gegaange
    want dee bleek obbins ouch nao die Aussies te verlange
    fijn dat geer noe al die ervaringe kint deile mèt mekaar
    't zal wel good gaon met euch twie, want es 't nudig waor,waort geer d'r altied veur elkaar
    dien achterblievende vrun,en dat zien d'rs hiel get
    dat heet Sint gezeen op 't fies en ouch op internet
    die houwe diech euver vaan alles op de huugde vaanoet Mestreech en umstreke
    jao, diech höbs gooj vrun, dat is noe wel gebleke
    wel miene leve jóng,Sint zou diech dit jaor ouch weer get wille sjinke
    meh wie? dát kós heer ziech neet bedinke
    want umtot diech zellevers 's mörreges ouch miestal neet wits bij welke sjouw 's aovends dien mäötsje 45 zal staon
    kós heer gein vaan zien piete naor Australie laote gaon
    daorum veur diech vaan deze auwe mins
    gein kadoke mer unne welgemeinde wins
    veul plezeer, geneet vaan 't land en de luij en de kurjoziteite, met volle teuge
    zoedat diech dit groet avontuur nog hiel lang zal heuge
    en.......knuip wat noe kump good in dien oere, beslis en geheid:
    kom met Sinte Christoffel veilig en gezónd weer toes dat is veur Sint daan unne groete geröstigheid.

P.S. nump 't deze auwe maan neet koelik dat 't Mesteechs huij en dao neet zal kloppe,
    mer veur zoene Turkse Klaos oet Spanje heet heer 't ziech toch aordig wete op te soppe.

• 13 December 2010 - 20:00

Emma:

Hallo ome Paul,

Hoe is het met je?
    Zo te zien heb je het geweldig naar je zin!
    Ik zit graag achter de computer om je foto s te bekijken! Geweldig!
    Ik ben ondertussen al weer twee jaartjes oud geworden!
    Op mijn verjaardag heb ik poppenkast gespeeld met ome Donald!
    Hij is een echt natuurtalent!
    Ik zit nu echt in de peuterpuberteit!
    Ben continu op zoek naar een nieuw avontuur! ( Australie was misschien ook wat voor mij geweest!!!)
    Ik zeg nu echt alles na ( natuurlijk ook de woorden die ik niet mag horen!)
    Ben gek op sneeuw! ( vooral sneeuwballen maken)
    Dol op winkelen ben ik ook! Zeker als ik alle kleren vanuit het rek op de grond kan gooien!
    Volgende keer vertel ik weer meer over mij!

Dikke knuffel
    Emma