New Zealand, Auckland 4 januari 2011 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Paul Smulders - WaarBenJij.nu New Zealand, Auckland 4 januari 2011 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Paul Smulders - WaarBenJij.nu

New Zealand, Auckland 4 januari 2011

Door: paulsmulders

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

New Zealand, Auckland 4 januari 2011

Hallo lieve mensen hier weer sinds een tijdje een update van mij.

Sinds mijn laatste reisverslag is er weer een hoop gebeurt we kwamen toen net uit Tazmania en zijn weer terug gegaan naar Melbourne daar heb ik toen even een paar dagen echt niks uitgevoerd omdat je van het reizen soms ook best wel uitgeput raakt. Het weer in Melbourne was ook echt bagger en in het weekend zelfs noodweer dit was toch echt geen vakantiegevoel meer en verlangde naar de zon en een nieuwe stad.

Eindelijk dinsdag 21 december op naar Sydney en de ZON. 'S avonds aangekomen op het vliegveld in Sydney op zoek naar ons Hostel in Kings cross. Dit hostel hadden we al in Nederland voor ons vertrek geboekt in verband met de drukte met oud en nieuw in Sydney. Hier in Australie kwamen we erachter dat Kings cross de achterbuurt is van Sydney stripclubs en gangfights. Dus dit was even slikken en kijken waar we terechtkwamen. Dit bleek toch echt wel mee te vallen en bij nader inzien een mega gezellige buurt om te stappen.

Op het station kwamen we al snel in contact met een amerikaanse jongen Steve die naar het zelfde hostel ging. Ingecheckt, backpack op de kamer, korte broek en slippers aan (yep korte broek en slippers om 10 uur 's avonds want hier was het weer super whoehie) en kijken of we hier nog een verfrissend biertje konden krijgen. Met z'n drieen nog even wat gedronken en toen gaan slapen en morgen genieten van Sydney.

'S morgens wakker worden met een heerlijk stralend zonnetje en zo rond de 30 graden heerlijk. Vooral na alle foto's wat ik had gezien uit Maastricht dat meer op een plaatsje uit Siberie leek dan uit Nederland. Hier moesten we toch van gaan genieten dus zwembroek en handdoek en hoppa op naar Bondi Beach 5 minuutjes in de metro en 15 in de bus en daar waren we dan zon zee strand de dag kon niet meer stuk.

De volgende dag hebben we wat door sydney zelf gewandeld wat parken bekeken en natuurlijk het opera house en de harbour bridge die ik graag beklommen had maar 200 dollar toch wel een beetje absurd vond om te betalen. Elke avond gingen we het nachtleven van Kings Cross verkennen, het hostel verzamelde om 10 uur voor de deur en dan gingen we met zijn alle naar een kroeg waar we dan het eertse drankje gratis kregen. Ja jongens dat gratis moesten we toch meer gaan uit proberen. De eertse dagen in Sydney hebben we goed gefeest goed gegeten af en toe een surfplankje gehuurd (oefenen, oefenen en oefenen, vallen en opstaan maar uiteindelijk gaat me dat wel lukken)en nu begon onze reis op die manier toch een beetje erg duur te worden.

Kerstavond hebben we een party cruise gedaan op een boot wat echt geweldig was kerstmutsen op met 30 graden en feesten maar alleen dat kerstgevoel zit er hier toch niet in zelfs op kerstdag zelf toen we op Bondi Beach aan het bijkwamen waren van onze partyavond en iedereen een zwembroek en een kerstmuts op had wat echt een komisch gezicht is kwam het kerstgevoel maar niet. Maar dit was zeker een ervaring om nooit meer te vergeten.

Vanaf zondag zijn we toch maar eens wat meer op ons budget gaan letten en wat meer als backpackers gaan leven wat betekende 's morgens een wekker zetten voor het gratis ontbijt in het hostel, zelf ons eten koken en weer aan de goon (10 dollar voor 4,4 liter wijn, nou ja iets wat op wijn moet lijken). Hier deden ze in het hostel wel een mega leuk spel mee goonpong. Een lange tafel met aan beide kanten een team van 2 mensen met 10 bekertjes goon opgesteld als bowlingkegels en dan om de buurt met een pingpongballetje proberen om in een bekertje van het andere team te gooien wat zij dan moesten leegdrinken, wat een lol hebben we daarmee gehad. Het hostel was trouwens echt mega gezellig alle nationaliteiten bij elkaar en super sociaal.

Maandag morgen weer vroeg uit de veren en toen ben ik naar Cogee beach geweest waarvandaan je een wandeling langs de kust kunt maken naar bondi beach van ongeveer 2 uur, heerlijk. En pap hier lag zelfs een zwembad aan de zee waar de golven gewoon overheen slaan super. Het feesten was voor mij wel even genoeg geweest en ik wou wat meer van sydney zien ik vind het een hele gezellige stad lekker om in te wandelen en allerlei dingen te bezichtigen.

Op woensdag heb ik met een paar duitsers via een advertentie op het prikbord een auto gedeeld naar de Blue Mountains. Ik had al veel natuur gezien maar dit was toch echt indrukwekkend het grootste national park van australie bos bos bos en nog een bos zo ver je kunt kijken. En even ter info voor onze natuurfreaks het heet de blue mountains omdat er een blauwe gloed hangt van de olie die de eucalyptisch bomen afscheiden. Hier wil ik echt nog een keertje naar terug hopelijk als we terug komen uit New Zealand.

En toen op naar Het grote spektakel vuurwerk van Oud en nieuw. Om half 10 's morgens in de rij gaan staan bij de botanical gardens om om 12 's avonds uur vuurwerk te zien. half 10 's morgens 12 uur 's avonds yep. 14 en een half uur wachten om vuurwerk te zien moet niet gekker worden. Om half 1 waren we binnen en hebben we de rest van de dag ons plaatsje moeten bewaken maar het was het allemaal waard wat een spektakel. De laatste paar dagen nog wat rustig aan gedaan in Sydney en ons klaar gaan maken voor ons nieuw avontuur in New Zealand.

Het was al met al weer een super ervaring. Veel zon, lekker warm, strand, leuke uitgaans gelegenheden en een super leuke stad. Meer is er eigenlijk niet nodig voor deze jongen een super tijd te laten beleven.

Ik ga het hier voorlopig weer even bij laten ik wens iedereen in het koude kikkerlandje een geweldig nieuwjaar met alle beste wensen. En o Ja voor de vele verzoeken, deze keer wat party pics van het stappen erbij.
Groetjes paul.

• 04 Januari 2011 - 13:33

Pascale:

Jeetje zeg wat 'n leventje hebben jullie daar... en groot gelijk hoor dat jullie af en toe ook es moeten uitrusten, wordt vooral niet reismoe en blijf genieten! Leuke foto's weer, ook die stapfoto's, tis weer es wat anders dan hierzo waar de mensen tegenwoordig in alle stemmingen kunnen zijn (ook minder leuk dus...), mooi vuurwerk daar, onze jongens hebben ook weer hun best gedaan in Mestreech! Veel plezier in Nieuw Zeeland!! Poen!

• 04 Januari 2011 - 14:27

Rebeca:

damn ik heb net reactie getypt en ik zie m niet staan dus dan weer ene hihi,
    vette fotos weer en een super verslag,sydney is echt mooi,
    heel veel plezier in nieuw zeeland,zal ook wel echt vet zijn,
    en happy new year voor jullie bijden
    xx rebeca

• 04 Januari 2011 - 15:58

De Roei Oet Bun:

Ha Pölke en Roy,

Te gek, maan..! Raar dat jullie verslag op m'n beeldscherm verschijnt met 'n "toekomstdatum"... Hi, hi, heel "geestig".
    Om spektakel mee te maken moet je soms ietwat tijd investeren, maar dan belèèf je ook wat. 'n Te wauw vuurwerk. Door mist en spiegelgladheid kon m'n Ellbrio niet naar de Pietersberg smarten; vandaar dat ik -met 25 oliebollen- thuis heb doorgevierd. Gelukkig heb ik hele lieve en leuke [hongerige] buren, waardoor de oliebollen verdwenen als sneeuw voor de zon...;-)
    Van zo'n sixpack wil ik ook wel surfles krijgen..., giechel de giechel. Heel veel oefenen en ook jullie planken in no time over de golven; hou moed en hou vol..!
    Schitterende foto's en sjiek filmpje.
    Wacht met spanning op 't vervolg.
    Muilkes vaan 't Ell

• 04 Januari 2011 - 16:12

Gajes:

Hoi jongens,

Nog gelukkig nieuj jaor he :P
    Vitte foto's :D en vit filmke vaan ut vuurwerk :)

nog veul plezeer he !!

Cheers Mate

• 04 Januari 2011 - 18:13

Iris:

Zoe te zien en te leze mis geer us en Mestreech neet zoe he! ;-)
    Hiel väöl plezeer in NZ! Daor höb iech ech genote!
    Dikke poen,
    Iris

• 04 Januari 2011 - 19:17

Breur:

Leuk die stap foto's mer jongus doar zeet geer toch al vuil te aajt veur... oetruste vaan het reizen, mietjes :p
    Wenie goat ger noar Nieuw Zieland?
    Wiezoe mos ger in de reij stoon beij die Botanische tuinen? Wel erg sjiek dat vuurwerk!
    Enne flink oefenen mit surfen he, dat geer et miech binnenkort oach kint liere!!

Cheers, en geneet nog un eurke of 342756453458 vaan de vekansie!

• 04 Januari 2011 - 20:19

Emile:

Hey Paul,

Wat een gave foto's kan zien dat je het echt naar je zin hebt. Beste wensen voor het nieuwe jaar en dat je maar geniet van het daar... maar dat zit wel snor.

Have fun..

See you

• 04 Januari 2011 - 20:52

Emma:

Hallo ome Paul,

Beste winse, Happy New Year!!! Dat kan ik ondertussen ook al zeggen!
    Wat een leuke foto s weer! Volgende keer zou ik wel weer wat plaatjes van de BIESTE willen zien!

Nieuwjaarsdag ben ik naar oma Emi geweest, daar ben ik ome Tom en ome Donald ook nog tegengekomen!
    Als oma naar boven moet duw ik helemaal alleen de rolstoel van de zaal tot in de lift!
    Sterk ben ik al he, met mijn 85 cm en bijna 14 kilo!
    In de lift had ik nog even een discussie met oma, ik had een kerstkaart vol gekribbeld en wilde die toch graag zelf houden. Helaas dacht oma daar anders over en wilde die niet afgeven!

Verder gaat alles prima met mij, ik vind het erg leuk om klusjes te doen. Bijvoorbeeld: de drankenkoelingen kan ik helemaal alleen bijvullen, netjes op rij met het etiket naar voren!
    Ik moet toch zorgen dat er genoeg bier koud staat he!
    Boodschappen inruimen, opa gereedschap en schroeven aangeven vind ik erg interressant!
    Ik doe alles even graag, behalve het slapen dat is echt niet aan mij besteed! Later als ik groot ben misschien....

Met mijn mama en papa gaat het ook goed, ze zijn druk bezig met het voorbereiden van de verbouwing die zal plaats vinden op 21 februari!
    Ze willen dit op drie weken tijd klaar krijgen! Ze zijn wel erg enthousiast, met mij erbij zullen ze niet zo erg opschieten!!!
    Ik denk dat we in die drie weken nog vaak aan je zullen denken! Onze redder in nood is dan nog niet terug!!!

Volgende keer weer meer nieuws over mij!
    Heel veel plezier!

Dikke poen
    Emma

• 04 Januari 2011 - 22:26

Chantal:

stikkapot is de jong van al dat reizen mot neejt gekker weure..sjieke foto's van dat oetgoon vaan euch...hei ien mestreech woar auch veul vuurwerk mer het woar good mistig...paulke de 6 de februari weurd de prins iengehaold hei...mer doa boes diech bis zow iech wel wille zien...daan zow iech auch veur eine kier zeige prins amuseer diech iech bin ien austrie.. echt te gek jong geneet ervaan en nog veul geluk ien het nuuije jaor en hopelijk verluis ste dien wille haore dao en keums ste truk es unne verstendige jong hahaahah dus neejt dikke poene chantal..dien mam had vendaog un kaart ien de breevenbus komme duie wel hiel lief dus ans es ste dit leest bedaank

• 05 Januari 2011 - 08:16

Fred Borghouts:

Paul,
    de beste wensen voor 2011 vanuit een koud Nederland.

• 05 Januari 2011 - 14:56

Renée:

Daag leeve,
    Nog de biste winse veur t nuie jaor, mèr dat geit zeker lukke toch!!?!!
    Dat stappe is leuk, mèr de mos natuurlijk ouch get beziechtege, deveur zeet geer ouch dao ;)
    Have fun in NZ, geniet van de sjoen natuur.. en de groetjes, ouch aon dat vervelend neefke vaan miech :P hahaha Poen!

• 05 Januari 2011 - 19:08

Marleen Smulders:

Beste Paul en Roy, Fantastisch wat jullie allemaal meemaken. De leuke ontmoetingen met andere jonge mensen. Dat vergeet je nooit meer; Zijn er ook leuke meisjes in Australië? Daar vertel je niks over!!
    Maar we hoeven niet alles te weten. Geniet maar van je vakantie.
    Wij wensen jullie beiden ook een gelukkig nieuwjaar en nog heel veel plezier.
    Dikke poenen van tante Marleen en ome Bert

• 06 Januari 2011 - 18:29

Jan Lemmens:

Hoi paul,

De beste wensen voor 2011 en zoals ik zie ben je het feesten nog niet verleerd.
    Denk dat we binnenkort dan ook lezen dat je gaat werken.
    zeer mooie foto's en wat een belevenis om oud en nieuw mee te maken in Sydney.
    veel plezier. En nu op naar New Zeeland.

Jan

• 10 Januari 2011 - 09:57

Paul En Doortje:

Hoi Paul,
    Het is wel iets aan de late kant maar we wensen je toch nog een super reislustig jaar.
    Zo te lezen maken jullie er een groot feest van. Nou, ja gelijk heb je, je maakt zo'n reis maar een keer en dan moet je eruit zien te halen wat er in zit.
    Leuk om jullie verhalen te lezen en kijken weer uit naar het volgende bericht.
    Groetjes Paul en Door

• 10 Januari 2011 - 20:13

Marjolein En Sjaak:

Hi there Wild Boys,

Dat zal zeker "spectaculori" geweest zijn daar in Sydney. Maar zo te lezen zijn jullie inmiddels overgevlogen naar het land van de Kiwi's, een wereld van verschil met Aussie. En al een beetje gewend aan dat dialect daar? Ben benieuwd hoe jullie daar rondreizen. En is Auckland nog steeds zo´n hippe stad? Als je naar Rotorua gaat mag je wel een knijper op je neus zetten, ha, ha, maar zeker de moeite waard. Veel plezier daar met al die bijzondere activiteiten daar. Groetjes van de BLommetjes

• 12 Januari 2011 - 15:04

Daan Linda & Emma:

Hey!
    Heij zien v'r weer!
    Wat lees iech allemaol beij d'nne compagnon?
    Höbste de avant-premiere vaan de nuije lotr al gezeen?
    Stiekem toch wel get fotookes gemaak he??
    Zal neet te väöl verklappe veur diegene die 't aandere verslaag (nog) neet höbbe geleze.....
    mér toch alvás WAUW!!
    Iech mein toch e klein broen vlekske gezeen te höbbe beij uuch allebei ;) !

V'r zien benuijt naor díen nuij verhäölsterke!
    Vaan die gebrooje kiwi's en Tasmaanse duuvelkes bove 't kampvuur en zoe!

Groete oet Kanne
    Daan Linda & Emma

PS Let op; d'r zwúmme e paar haaie door de straote somewhere in Queensland...
    Dus doech uuch die kevlar zwumbrook mér aon daor!