New Zealand, Nelson 18 Januari 2011 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Paul Smulders - WaarBenJij.nu New Zealand, Nelson 18 Januari 2011 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Paul Smulders - WaarBenJij.nu

New Zealand, Nelson 18 Januari 2011

Door: paulsmulders

Blijf op de hoogte en volg Paul

18 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

New Zealand, Nelson 18 Januari 2011

G'day to you all

4 Januari 2011, geland in New Zealand in het noorden van het noorder eiland Auckland eens kijken wat dit nieuwe land allemaal voor ons in petto heeft. Eerst maar eens even naar het hostel en een bed zoeken want dat vroege vertrekken van die vliegtuigen heeft toch echt niet mijn voorkeur. Ik had volgens mij net 1 uurtje geslapen en roy is zelfs opgebleven voordat we vertrokken. Dus inchecken en pitten. 'S avonds zijn we nog even gaan kijken voor iets te eten en we kwamen uit bij de pizza hut, ik wist dat me daar iets van tegenstond maar ze zagen er wel verdomd lekker uit dus pizza'tje en happen maar. O ja 1 pizzapunt verorberd en daar wist ik het alweer mega dikke bodems tjonge jonge jonge die amerikanen snappen het ook echt niet. Maar ja buikje was weer gevuld en konden we de oogjes tenminste weer dicht doen morgen is een nieuwe dag en zijn we weer op en top fris en pluizen we dan we Auckland even uit.

Tweede dag heerlijk geslapen enlekker fris eens even door Auckland wandelen maar vind dit maar een ongezellige stad, complete autosnelweg door het centrum en maar bar weinig terrasjes. Nou eens kijken en gaan plannen hoe we dit land gaan doorkruisen, eigen vervoer of met een bus. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar eigen vervoer maar zo een bus is wel veel goedkoper (Tja backpackers budget) dus de keuze was snel gemaakt een bus hierin verschilde de maatschappijen niet zo heel veel van elkaar dus hebben we gekozen voor de Magic Bus de meest bekende. Magic Bus eens kijken hoeveel magic dat gaat geven.

De volgende dag zaten we nog in Auckland vast maar toen zijn we maar eens even een museumpje gaan doen. Maori cultuur geschiedenis en een hoop over de oorlogen waar New Zealand in heeft meegevochten. Jezus wist niet dat die kiwi's (zo noemen ze de lokale bevolking hier. je moet nog opletten ook kende de kiwi als fruit als een vogel en nu zelfs ook al als mensen moet niet te ingewikkeld worden voor deze jongen daar heb ik niet voor gestudeerd) in zoveel oorlogen betrokken waren. Enfin weer wat cultuur opgesnoven en nu eens af gaan wachten hoe dat morgen gaat met die bus. Nog een paar biertjes in het hostel gedronken (5 nz dollar gelukkig al iets goedkoper dan Australie) zelf wat eten gekookt en onder de wol.

6 uur wekker, tja weer vroeg opstaan je moet er wat voor over hebben voor dat harde leventje dat wij lijden zullen we maar zeggen. 7:15 de bus en daar begint ons avontuur dan. De busschauffeur die we hadden was wel erg grappig maar volgens mij had hij wel niet zijn pilletjes ingenomen die morgen de hele tijd maar grapjes grapjes en grapjes de sfeer zat er goed in. Even buiten Auckland stopte we op een berg voor een uitzicht over de stad, toen begreep ik dat er wel wat meer bij de Magic bus zat dan alleen het vervoer van A naar B dus dat zat wel snor. Onze eindbestemming van die dag was Roturua maar onderweg zijn we nog gestopt bij Hobbiton. De filmset waar ze het dorpje van de hobbits uit Lord of the rings hadden gebouwd. Eerst hebben we hier nog een spelletje gespeeld waar je bier uit een cirkel moest proberen te halen met wat vreemde voorwerpen. Nou dat was natuurlijk geen probleem (jij zegt bier wij zeggen dat is van ons) touw lassotje gemaakt en hoppa dat bier was binnen. Hobbit bier genaamt sober ring 1%, sober ja daar wordt je niet echt dronken van. Als mega fan van die film moest ik dit wel even gaan checken, de kosten waren 83,50 en toen begon ik te beseffen dat dit wel eens een hele dure maand ging worden. New Zealand is een hoop te zien maar ook zeker een hoop te doen en daar hangen toch wel wat dure prijskaartjes aan. Maar ja ben hier nu eenmaal de andere kant van de wereld aan het bezichtigen en dan wil ik die dingen niet gaan overslaan want er staat ons nog een hele boel te wachten in dit landje wat eigenlijk grotendeels onstaan is uit vulkanisch gebied. Helaas moest ik wel iets ondertekenen waardoor ik geen foto's online mocht zetten van de filmset omdat ze binnenkort een nieuwe film gingen opnemen. Nou ja vooruit dan maar het was wel een hele ervaring om over een filmset te lopen van een film waarin je een hoop dingen herkent. 'S avonds busje naar het hostel in Roturua, kiwi paka (yep weer kiwi) een 2 persoons kamer wat een luxe nog even wat eten in het stadje wat overigens naar rotte eieren stonk vanwege de warmwaterbronnen baarna nog een biertje in hostel en pitten want morgen gaan we raften COOOOOOOOOL.

'S morgens zwembroekje aan en op naar het raften. Hier kregen we nog wat schoentje helmpje en reddingvest en op naar de rivier. Hier nog wat oefeningen gedaan om niet uit de boot te slaan en hier hebben de begleiders nog een gebed gedaan voor een veilige vaart in het maori. Wel interressant dat de maori zoveel beter zijn geintegreerd dan de aboriginals in Australie. Hier gingen we dan peddelen en wat watervalletjes gepakt kicken man en toen op naar de 7 meter waterval die ze ons beloofd hadden. Hier waren we dan 7 meter waterval en hoppa hier ging de boot dus verticaal vanaf. Voor de leken onder ons dus 90 graden ten opzichte van hoe een boot normaal op het water drijft mega mega Kicken en dat zonder om te slaan. Naderhand hebben we nog wat gekloot onderweg en de boot express een keer laten omslaan ik heb me echt mega vermaakt die dag. Dit beloofde veel goeds voor de rest in New Zealand. We zijn naderhand nog gaan lunchen in Roturua met Karen een belgisch nederlands meisje (nederlands zegt ze zelf omdat ze al 7 jaar in nderland studeert maar ik hou het gewoon op belgisch. Tja eenmaal in belgie geboren is belgisch daar kom je nu eenmaal niet meer vanaf. Sorry neef) die we op de bus hadden leren kennen en met een jongen niels die we tijdens de raft hebben leren kennen. 'S avonds nog even terug het dorpje in want er was een belgische bar. JUPILER!!, maar helaas geen jupiler och ja kunt niet alles hebben bedje opzoeken en morgen weer verder.

Op naar Taupo vandaag waar het het goedkoopste zou zijn om te gaan skydiven (parachutespringen voor alle duidelijkheid). In de bus en hopsakee daar gingen we onderweg blijft New Zealand steeds maar mooier en mooier worden. Een paar keer gestopt bij wat mooie bezienswaardigheden en wat een natuur jongens, wilde rivieren watervallen bossen noem het maar op het is hier allemaal. Na een erg indrukwekkende rit kwamen we aan bij ons hostel in Taupo waar we werden opgepikt voor te gaan skydiven nog even en dan ging het gebeuren op 15000 ft 4,6 km hoog in de lucht uit een vliegtuig springen. Daar aangekomen kregen we te horen wat het ons allemaal ging kosten totale kostplaatje met dvd foto's en de hele ratteplan 600 dollar slik maar ja dit moest toch echt een mega ervaring zijn nou vooruit dan maar credit card trekken en klaarmaken. We kregen onze pakken en brilletjes aangereikt en mochten nog een boodschap voor thuis inspreken op de cam. Nerveus? nee gek genoeg helemaal niet ik had er mega zin in. Daar kwam het vliegtuig aan maar opeens ho stop er was wat mis met het vliegtuig. Nu zenuwachtig dan? Nope dat is het fijne van skydiven als het vliegtuig neerstort heb jij gelukkig een parachute, dus even wat vertraging maar daar gingen we hoger hoger hoger in het gammele kistje en toen rolluikje open en springen maar dit was echt KICKEN jongens je springt gewoon uit een vliegtuig op 4,6 km hoogte dit is bijna niet te beschrijven handjes gespreid en vliegen maar een cameraman die om je heen vliegt en die je een hand geeft I LOVE IT. Na een tijdje trok diegene waar je aan vastzat de parachute open en maakte je nog wat gekke toeren en verder alleen maar van het mooie uitzicht genieten en je zo vrij voelen als een vogeltje. Na een tijdje landen en weer met beide benen op de grond, dit moet je echt een keer gedaan hebben in je leven wat een heerlijk gevoel. Terug naar het hostel en deze avond hollandse pot koken met zijn drieen aardappeltjes bloemkool en gehaktballen mmhhh wat was dat smullen. En wat zullen we vanavond lekker slapen en dromen dat we kunnen vliegen.

Vandaag weer on the road op naar het national park. We zijn nog een tijdje in Waitomo gestopt waar je de waitomo caves kon bezoeken maar de afgelopen dagen waren al behoorlijk prijzig geweest dus hebben we dat maar even overgeslagen en lekker van het zonnetje genoten (is op dit moment in nederland ook goud waard denk ik). Toen gingen we via wat bezienswaardigheden op naar het national park waar we een bord zagen opgepast voor kiwi's (de vogel dus) maar deze blijken allemaal maar 's nacht tevoorschijn te komen en worden behoorlijk bedreigd dus de kans dat we die gaan zien hier is vrij klein wat ik toch wel erg jammer vind. Hier in het national park kregen we alvast een uitzicht van de wandeling die ons morgen hier stond te wachten, bergen bergen en nog eens bergen dat word smullen morgen. In het hostel aangekomen stond de deur van de technische ruimte open. (HAHA dat kon deze jongen toch niet laten om hier even naar binnen te gluren en collega's wat zag dit er uit verwonderde me erover dat ze zelf nog wijs zijn gekomen uit wat ze hier in elkaar gepuzzeld hebben. Maar goed er kwam water uit de kraan en gas uit het fornuis dus so far so good. We hebben nog met een aantal mensen van de bus gebarbequed dus het eten was weer goed. We hebben nog een voorlichting gekregen over de wandeling morgen (Tongariro Alpine crossing) over hoe zwaar het was en je moest doorlopen anders haalde je je bus niet meer en geen sidetracks doen want dat was bijna niet te doen in de tijd, nou ben eens benieuwd je gaat me toch niet vertellen dat deze jongen een wandeling niet zou halen lachwekkend maar ja we zullen zien.

7:15 busje in en naar de berg 8:00 beginnen te lopen en vroeg me af waar ze zich over aan het aanstellen waren totdat de klim echt begon pfffff Devils staircase noemen ze dat stuk ja devils was het inderdaad maar tandjes op elkaar en doorstappen maar totdat we hijgend en puffend bovenkwamen nog driekwart te gaan maar het ergste zat erop nou voor ons lag south crater een grote kale vlakte en rechts van ons MT Ngauruhoe oftewel Mt doom uit de film van lord of the rings dit was zo een sidetrack wat er wel heel heel heel aanlokkelijk uit zag maar goed de bus staat er om 4 uur en wacht niet dus doorlopen maar we wisten niet goed wat ons nog te wachten stond. boven aan red crater gekomen hadden we echt een mega uitzicht super de super wat een geweldige wandeling vulkanen meren open vlaktes zo veel indrukken bij elkaar echt helemaal toppie en toen de afdaling dalen dalen en nog eens dalen uren achter elkaar (dat gaat morgen spierpijn worden want deze beentjes zijn dit toch echt niet meer gewend) onder aan de parkeerplaats aangekomen hadden we nog zeeen van tijd over wat een aanstellers daar bij het hostel. Had die Mt. doom er ook nog wel bij gekund. Begon er zelfs langzamerhand aan te denken om morgen nog maar eens te gaan en dan met Mt. doom erin want in wales met Ivo hebben we ook niet gefaald. Dus op naar het hostel een biertje op ons succes gedronken en een buskaartje voor de volgende dag geregeld waar ze daar toch we even van opkeken, maar we zullen maar zeggen de "crazy dutch" no bridge to far no mountain to high.

7:15 daar gaat paultje weer met het busje en wandelen maar eerst die verrekteste devils staircase weer maar daar was hij toch Mt. doom en als die hobbit het kan kan paulus het ook. Nou hopsakee voetje voor voetje en Ivo, in gedachten liep je met me mee. Dit was toch zwaarder als ik dacht na een tijdje liep ik in het vulkanische zand en was het 2 stappen omhoog en 1 weer terug dit schoot niet echt op. Eens wat los gesteente opgezocht waar ik me een beetje op kon afzetten en toen klimmen maar op handen en voeten maar de top kwam dichterbij en trouwens opgeven is geen optie voor deze jongen. Eindelijk na 1.5 uur klauteren stond hij dan boven op de top met een geweldig uitzicht Paultje king of the world. Nu nog naar onder maar dat ging een stuk gemakkelijker het zand opzoeken en springen maar en op de hakken landen in het zand en na een hele hoop gespring was ik weer onder schoenen even uitkloppen en dezelfde weg als gisteren. 14:00 en daar waren we weer parkeerplaats nog even wachten voor het busje maar kon mijn bedje al ruiken was een super dag maar echt kapot vroeg het bedje in.

Vandaag gingen we naar Wellington de hoofdstad van New Zealand onderweg zijn we nog even gestopt bij een soort wegrestaurant voor een lunch hier hadden ze ook een klein boerderijtje bij waar ze ook alpaca's hadden volgens mij komen die ergens uit de himalaya ofzo en horen die niet thuis in New Zealand maar voor Emma kon ik gelukkig toch weer eens een foto van de beestjes nemen. Want volgens mij buiten de schapen schapen en nog eens schapen kom je hier niet veel anders tegen. En voor de tractor freaks onder ons hier stond ook nog een mega oude tractor (foto bijgevoegd) Aangekomen in Wellington hebben we nog even het museum meegepikt (toch gratis) dit was een heel leuk museum waar ze heel interactief alles uitlegde. En nog even naar de supermarkt waar ze wat nederlandse producten hadden euroshopper spulletjes hagelslag drop noem het maar op ik heb echt dubbel gelegen van het lachen. 'S avonds nog wat live bandjes gezien in een paar kroegjes wat erg gezellig was.

Vrijdag morgen op naar de ferry want we moesten gaan oversteken naar het zuider eiland onderweg kom je echt langs de mooiste baaitjes waar net 1 huisje staat alsof je allemaal filmschots van paradijsjes ziet. En na 3 uur op de boot weer de bus in en naar Nelson. Onderweg zijn we nog gestopt voor een wijnproeverij 2 dollar voor wijn te proeven, schut in schut in. In Nelson aangekomen in het Paradiso hostel nou dit was echt paradijs zwembad bubbelbad sauna beach volleybal veldje yep zwembroekje aan en deze jongen lag er al in en daarna op het bedje in de zon en genieten maar en voor de rest, je raadt het al helemaal geen klote behalve genieten maar dat had ik volgens mij al gezegd.

Zaterdag morgen nou ja morgen 11 uur ja dat is voor ons best vroeg (we hebben vakantie) zijn we eerst naar het marktje gegaan in de stad en daarna wat informatie gaan vragen over een wandeling van 3 dagen langs de kustlijn in het Abel tasman national park waar ik van gehoord had. wandelen en strand beter kon niet. Begon er al bijna aan te twijfelen of ze hier ook kust hadden na al dat gereis in het binnenland, maar duh eiland, ja daar moest wel wat van kust omheen zitten volgens mij en daar had deze jongen wel zin in (even allemaal met me mee doen oogjes dicht en even voorstellen: heldere blauwe zee ontzettend mooi strand jungle achter je waar ik dan uit kom gerend met mijn goddelijk lijf in mijn zwembroek en dan.. ho ho niet blijven stilstaan bij dat goddelijk lijf van mij, ik lig al bijna in de zee en daarna onder het zonnetje lekker uitrusten op het strand, ja ik begon al te watertanden en ik kan me voorstellen jullie met die sneeuw ook wel) Het bleek al niet meer mogelijk te zijn om in de hutten te slapen want die waren volgeboekt alleen camperen was nog een optie. Tja het was nu 1 uur en dan moest ik dat eens even allemaal gaan plannen en uitzoeken voor 4 uur want dan het het informatie centrum gesloten. Roy had inmiddels al besloten dat hij maar een klein gedeelte van die wandeling ging doen wat dan een dagtrip zou zijn. Maar voor mij klonk het als muziek in de oren 3 dagen wandelen. Nou eens snel naar het hostel en kijken hoe ik dit allemaal gepland kreeg. Gelukkig kon ik bij het hostel een tent slaapzak en een matje lenen, super. Nou terug naar het informatiecentrum dan en nu de campings en de bus regelen. Zo gezegd zo gedaan van Nelson met de bus Naar Marahua het begin van de wandeling 2 nachtjes in een tentje watertaxi terug naar Marahua en bus weer terug naar Nelson. Zou dat was al geregeld nu de backpack nog even klaar maken. Alles eruit wat erin zit en alleen het hoognodige mee tandenborstel tandpasta 1 onderbroek (volgens pap kan ik die 4 dagen gebruiken omdraaien binnenste buiten en dan weer omdraaien zwembroek een handdoek en 2 t-shirts nou dit weegde dus echt niks eten erin tent, matje en slaapzak eraan vast en ....en dat ding was niet meer te tillen dat betekende dus dat ik maar goed moest dooreten en dan zou die vanzelf wel lichter worden (en ik zwaarder dus bleef volgens mij nog zo lang als dat het breed was maar ja) 's avonds had karen nog lasanga gemaakt wat er wel in ging als koek.

Daar ging de paulus dan gepakt en wel om 7 uur 's morgens op naar de start om half 9 begonnen met wandelen en het ging behoorlijk goed door de jungle wandelen met rechts super uitzichten over de mooiste stranden die er maar bestaan half 1 aangekomen bij mijn eerste low tide track dit betekende stukjes van de route die je alleen maar kon nemen als het laagtij was anders stont er 4 meter water en moest je een behoorlijk stuk omlopen. daarna nog 2 uurtjes gewandeld en aangekomen bij de eerste camping. Nou dat was al prima gegaan voor de eerste dag. Tentje opgezet en lekker op het strand gaan liggen nog even in de zee gesprongen want onderweg was ik al geen beestjes tegengekomen en ik had mijn onderwater camera meegenomen dan kon ik op zijn minst misschien een paar foto's maken van wat visjes. Maar helaas sorry emma nog niet eens een visje maar ik blijf doorzoeken voor de beestjes. Wel nog wat mega mosselen opgedoken mmhhhh wat een leventje. 'S avonds kampvuurtje gebouwd en mosselen erop en smullen maar. Zon onder en deze jongen ook slapen morgen weer lekker wandelen.

Tweede dag van de hike om half 8 opgestaan ( nee pap vroeger had geen zin want ik zat met de tijden van de low tide's dus lekker uitslapen) en alles bij elkaar gepakt en hoppa wandelen maar (inderdaad backpack was iets minder zwaar). na een paar uurtjes gelopen te hebben hoorde ik iets vreemd had zelf wel stilletjes een beetje muziek opstaan maar deze muziek kwam toch niet uit mijn mp3 speler heuveltje over en ja hoor midden in de jungle een barretje waar je lekker kon chillen 3 keer met de ogen knipperen en toch stond het er nog steeds en ze hadden zelfs bier whoehoe dat ging er natuurlijk wel in. Lekker biertje gedronken (of 2) en toen weer verder omdat ik nog wat vroeg was moest ik wel de korte broek tot zakformaat omhoog rollen om door het water te baggeren. Maar dat maakte allemaal niet uit alle mooie uitzichten en het fijne wandelen maakt het het allemaal meer dan waard. Nog even doorstappen en dan zijn we alweer bij de volgende camping. Helaas geen mosseltjes te vinden hier in de zee, dan maar de blik chili boven het kampvuurtje warm maken en wat sneetjes brood roosteren boven het vuur ook prima deze jongen vermaakt zich prima.

Half 7 's morgens wakker geworden met een beetje motregen snel klaar maken en inpakken en op voor de laatste dag. half 8 beginnen met wandelen maar de regen werd er niet minder op na een half uurtje wandelen begon het echt te stortregen en was deze jongen al tot op de onderbroek zeike nat. Dit was geen pretje meer. Doorgaan of teruggaan? Even twijfelen maar toch maar teruggegaan de regen bleef echt met bakken uit de lucht komen jammer jammer jammer maar goed. Terug bij de camping kon ik gelukkig de watertaxi bellen en ze konden me om 12:15 ophalen. Met een rotvaart terug naar de beginplek en daar kon ik gelukkig binnen wachten op de bus. Nou dit was de wandeling jammer van de laatste dag maar ik heb me toch prima geamuseerd en heerlijk gewandeld en de beentjes zijn het nog niet verleerd sterker nog met een zware backpack lopen ging me beter af dan dat ik had verwacht. Nu nog even wachten en etrug naar het hostel voor een lekkere douche wat kleren wassen en DROGEN en op naar de volgende avonturen.

Nou jongens dat was het weer voor zover New Zealand bevalt me uitstekend het land van uiterste super mooie natuur heerlijke wandeling en voor deze adrenaline junkie genoeg kickse dingen om te doen.

Ik hoop dat jullie weer van mijn verhalen en foto's genieten en kijk weer uit naar jullie leuke reactie's.

Groetjes van paultje deze keer all the way from New Zealand.

  • 18 Januari 2011 - 07:31

    Pappie:

    Paulus je maakt me stikjaloers met je wandelverhalen! Dat zou voor mij nu het einde zijn. Ik heb inderdaad even gevisualiseerd (buiten dat "goddelijke lijf" natuurlijk) en in gedachten mee genoten.
    DPP

  • 18 Januari 2011 - 08:00

    Paul Smulders:

    Sorry jongens fot's uploaden lukt niet goed vandaag hopelijk morgen even geduld nog

  • 18 Januari 2011 - 08:44

    't Ell Oet Bun:

    Te gek Pölke, wat jullie allemaal beleven. Sjiek dat gewandel..!! Geweldig om te reisen met de OV-jaarkaart, hi, hi, hi. Heb 't hele verslag nog niet gelezen, maar tijdens m'n lunchpauze wordt dat verslonden. Hartstikke leuk dat je 'n paar dagen samenbundelt, is veel "roman"tischer om te lezen.;0) Ik wacht met spanning op 't vervolg.
    Knuffels en muilkes vaan die Roei oet Bun

  • 18 Januari 2011 - 09:42

    Renée:

    Haha Paultje, je laat me lachen met je goddelijk lichaam :P
    Maar eerlijk is eerlijk, genieten moet je!!
    Echt iets voor jou als ik dit lees, je geniet met volle teugen.
    Enjoy you're stay in NZ. Ciao x

  • 18 Januari 2011 - 11:39

    Kevin Van Dijk:

    Kerel!!

    Nou nou wat een verhalen ! Je hebt me stinkend jaloers gemaakt ahhaha! Je wandelt wat af daar , dan was die Vierdaagse(buiten die dikke enkel om) toch niet zo slecht als voorbereiding zijnde hahahaha!

    Heel veel plezier daar nog en live your life to the fullest!!!!

    Gr,

    Kevin

  • 18 Januari 2011 - 12:57

    Pascale:

    Heb alles zelfs slow motion voor me kunnen zien en dat lijf waar je het over had, tja dat hangt toch mooi in de keuken dus kan ik lang genoeg bij stilstaan (als ik dat zou willen dan haha). Hey maar dat bedoel ik nou, daarvoor ga je toch all the way naar de andere kant van de wereld! Kan me dit keer een beetje indenken hoe het moet zijn geweest, al wel in iets mindere mate natuurlijk maar helemaal begrijpelijk dat je de centen voor dat soort dingen overhebt! Zou ik ook denken, het blijft je wel je leven lang bij, al is dat eigenlijk met alles daar. Jammer van die foto's, had ook graag weer wat beestjes gezien!! (de harde en zachte kanten in me he haha).
    En respect alweer voor jouw wandelingen, is wat anders dan onze kerstmannen loop (he Renée haha). Ach wij trainen hier alvast voor de vasteloavend, en dan bedoel ik niet alleen voor het vele lopen en staan (de armen moeten ook op en neer naar gezichtshoogte kunnen gaan he...)
    Tot de volgende keer! Poen vaan Pascale.

  • 18 Januari 2011 - 13:22

    :

    Hey Paul,
    wederom een mooi verhaal !!
    Blijf genieten nog veel plezier daar aan the other side
    ciao ciao
    Dennis

  • 18 Januari 2011 - 15:12

    Chantal:

    es ivo dalik toes keump en iech heum dat vertel van dat wandele dan vertrek her murrige nog. Ivo geit weer wandele ien Wales met de carnaval en iech goan lekker vieren met Kiki. De hubs het good nao diene zin doa...de leefs mer eine kier en geneet er vaan... Parachute springen waaaaaaauw. veer hadden diech nog probeere te belle mer de pak des neejt op...misjien dees week nog urgens doei en veul plezeer...

  • 18 Januari 2011 - 18:18

    Boris:

    eeey jooong!

    vette shit wat je allemaal doet daar, wel een druk programma he, auw kut! maja jij kunt toch niet stil zitten :P
    Cool dat je naar hobbiton bent geweest, maja dat hadden we afgesproken he ;)
    trouwens die gandalf kan toch toveren he? komen ze met 1% bier aan zetten, te triest man, had op zijn minst instant drunk beer verwacht :P

    en ja dat skydiven is echt iets voor jou he in parijs stond je ook op de balkonreling op 30 meter hoogte :P. Ik ga vast skydiven schijt al in mn broek als ik op een stel sta :D

    ey jong groetjes aan Roy en vermaak je!

  • 18 Januari 2011 - 18:29

    Rebeca:

    super vet Paul echt super vet,ik zie t gewoon allemaal voor me wat
    je allemaal verteld(typt)ben echt wel benieuwd wat jullie nog allemaal
    gaan doen en meemaken,dit is weer een super verslag,echt vet
    bungeejumpen lijkt me indd een echte kick,veel plezier verder,
    geniet ervan ,en dat doen jullie zeker zo te lezen
    xx becca

  • 18 Januari 2011 - 18:30

    Rebeca:

    ik bedoel niet bungeejumpen ik bedoel parachute springen haah
    xx

  • 18 Januari 2011 - 20:55

    Daan Linda & Emma:

    Hey!
    Wat 'n sjiek verhaol weer zégk.....

    Jonge jonge jonge wat een avontuur daar!
    Ben benieuwd naar de foto's!
    (Emma natuurlijk ook, die vind het allemaal prachtig!! Vooral die foto van die hond op je vorige blog!! Ga je helemaal naar de andere kant van de wereld en net die foto van die hond vind ze helemaal geweldig..... Steeds als we de laptop aanzetten is het van: Ome Paul, Ome Paul, Ome Paul, Foto's, Foto's, Foto's, Ome Paul, Ome Paul, etc etc etc! Je hebt hierzo echt een kleine fan zitten!)
    Je mag best wel wat foto's van de filmset hoor! Wij zullen niks verklappen en die kiwi's weten je toch niet op te sporen daarzo!
    Mount Doom beklommen, doe maar ruig!
    Nog meer van die verhalen en ik stop met het lezen van je blog hoor!
    Jij (jullie) daar beneden een beetje de Indiana Jones uithangen en wij hier maar werken.....
    Over werken gesproken, deze week hebben we de keuken e.d. besteld, de 20e februari maken we de laatste en vanaf die maandag moeten we eraan! Keuken eruit breken, open haard slopen, trap eruit, leidingen leggen, stucen, metselen en noem maar op! Het duurt ons nu te lang voordat we écht kunnen gaan beginnen! Dus als jullie zin hebben in zoervleis, kneinsbátse of mossele met frietjes; vanaf 19 maart kunnen jullie 'even' langskomen!
    Geniet er allemaal van en we wachten op je volgende verslag!!
    Groetjes oet Kanne (ook aan Roy of course)
    Daan, Linda & Emma


  • 19 Januari 2011 - 02:35

    Iris:

    Hee sjattie,

    Wat un superverhaol weer! Dat wandele door Abal Tazman Nt Park, geweldig en daan ouch nog in un tent! Höb respec veur diech huur!
    Mot steeds weer tössedoor lache mèt die opmerkingen vaan diech!
    Geer zeet ondertösse al lekker broen gewoore höb iech gezeen op de foto's vaan Roy,
    dus dat goddelik lief zow bes es kinne! ;-)
    Hiel, hiel väöl plezeer nog enne.. Milford Sound (oonderaon links op ut zuidereiland) is ouch hielemaol geweldig qua natuur veural de watervalle en de bieskes!!!
    Geneet!!!

    Poenen vaanoet un regenachtig Mestreech!

  • 19 Januari 2011 - 09:39

    Michke En Rimmer:

    Hoi Paul,

    Wij ook hebben weer met plezier je 'verhaaltje' gelezen en hebben alweer een bevestiging hoe mooi NZ is. Dit hebben we natuurlijk al van meer mensen gehoord alleen moeten we het nog met eigen ogen ooit gaan bekijken. Komt wel hoor haha.

    Nog heel veel wandelplezier, wij beperken het nu nog even tot de limburgse landschappen, en tot het volgende verslag maar weer.

    Poen

  • 19 Januari 2011 - 11:05

    Daan:

    HAHAHAHAHAHA die euroshopper knakworsten!!!!
    Geweldig!!

  • 21 Januari 2011 - 17:24

    Ivo:

    tegek paul wat je daar allemaal aan het doen bent. ik vind het iedere keer weer leuk om je avonturen te mogen meemaken ook al ben ik er niet bij ,maar ingedachten geniet ik er ook van. zelf ga ik ook weer eens een berg beklimmen ,ik heb een andere gek gevonden die met mij de pen y fan gaat beklimmen en uiteraard ook de rest van het parcoor.zorg dat je nog wat euro s over houd dan gaan we in2012 naar ierland toe. watzeg ik nou, als ik zie wat jij allemaal bent aan het doen daar ,dan gaan we wel in2013 maak ook niets uit.geniet er van en tot snel.groetjes van ivo chantal en kyara

  • 21 Januari 2011 - 19:00

    Do:

    Wauw wat een avonturen weer, weer heel wat sjieke dingen en ervaringen opgedaan! vind het echt super leuk om allemaal te lezen en erg jaloers natuurlijk dat je hobbiton hebt gezien, ze zijn inmiddels bezig met het casten van acteurs voor de hobbit, ben nog maar eens begonnen het boek opnieuw te lezen. En chapeau voor je driedaagse hike!
    Amuseer je nog in NZ,
    hiele dikke poen
    do

  • 22 Januari 2011 - 17:44

    Marjolein En Sjaak :

    Hi guys there in Kiwi country,

    Nog een keer proberen, had ik net een verhaaltje klaar stopt dat kreng ermee, kan ik opnieuw beginnen.

    Wat een avonturne hebben jullie weer beleefd daar. Echt super, en die verhalen worden steeds langer, komt wel goed uit hier met die lange winter hebben we tenminste een mooi verhaal om naar uit te kijken :) - Maar ik kreeg toch wel effe een rolling in mijn maag zeg toen ik zag dat je was gaan skidiven. Mozes Kriebel, wat een dappere bink zeg, maar wel een hele ervaring.

    Prachtig al die plaatsjes en beelden weer terug te zien. Die overweldigende natuur en heldere luchten moet toch ook iets bijzonders zijn na Aussie. Heb je nog Vern Trees gezien?

    Volgens mij worden die Magic Bus chauffeurs geselecteerd op hun "grappen en grollen".

    Abel Tasman Park zal je nog lang bij blijven denk ik zo.
    Als je nog naar Queenstown gaat zal je ook nog wel de nodige avonturen gaan beleven.

    Nog veel plezier daar bij die eigenzinnige Kiwi's en ik kijk helemaal uit naar het volgende verhaal.

    Keep the spirit alive, hugs Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 107349

Voorgaande reizen:

02 November 2010 - 02 November 2011

Living my dream Down Under

Landen bezocht: