Singapore 5 juli 2011 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Paul Smulders - WaarBenJij.nu Singapore 5 juli 2011 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Paul Smulders - WaarBenJij.nu

Singapore 5 juli 2011

Door: paulsmulders

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 Juli 2011 | Singapore, Singapore

Singapore 5 juli 2011

Selamat tengah hari oftewel goededag lieve vrienden. Het heeft even geduurd maar na herhaaldelijke verzoeken van jullie hier dan mijn eerste reisverhaal vanuit Azie.

Hier gingen we dan vrijdag morgen op naar het vliegveld van Perth klaar om naar Azie te gaan maar eigenlijk nog niet klaar om Australie te vertrekken. Jezus jongens wat heb ik het hier naar mijn zin gehad wat een prachtig land. Maar dat is het verhaal van een reiziger je moet elke keer toch weer afscheid nemen. Nou ja op naar het volgende avontuur. Roy zijn vriendin Mylene had een vlucht 6 uur later dus we hebben nog een tijdje op het vliegveld rondgehangen voordat we de vertrekhal ingingen. Nog 30 minuutjes, nou laten we maar gaan dan, vertrekhal in en oeps. Vergeten dat we eerst ook nog even door de douane moesten waar een mega rij stond, als we dat maar gingen halen. 5 minuten per rij en er stonden er 5 tel uit je winst. Door de douane rennen naar de security en inmiddels werden onze namen al omgeroepen en kwam de stewardes ons al halen. Rennen rennen maar we hebben het gehaald. Aangekomen in Singapore hebben we nog de nodige uurtje op Mylene gewacht en heb ik maar besloten om even mijn oogjes dicht te doen. Slapen op een vliegeveld haha weer een ervaring rijker maar comfortabel is anders. Na aankomst van Mylene en nog wat uurtjes gewacht te hebben op de metro die pas 's morgens vroeg openging begon ons avontuur dan toch echt. Geen idee waar we naar toe moesten maar dat komt wel goed. We belande in een wijk van Singapore genaamd little india. Eerste hostel, vol tweede hostel vol. Mmmh na een tijdje gezocht te hebben eindelijk een hostel waar ze plaats hadden. Inchecken en eindelijk een bedje waar ik fatsoendelijk mijn ogen even dicht kon doen.

Na wat uurtje rust ben ik de stad ingegaan en Roy en Mylene getroffen. We zijn door chinatown gelopen en hebben ons eerste biertje in Azie gedronken Tiger en dat smaakte PRIMA. De prijzen waren nog niet helemaal om over naar huis te schrijven maar het werd al beter dan in OZ. 'S avonds bij een restaurantje langs de straat gegeten. Mijn eerste ervaring met Aziatisch eten. Noodles met groenten en een blikje cola 2 euro ja dat begint er op te lijken. Het eten was prima maar of ik dit 4 maanden voor ontbijt, lunch en avondeten ging volhouden had ik toch nog mijn twijfels over. Maar we zullen zien. Hierna even snel omkleden want er waren 2 jongens uit india op mijn kamer die gevraagd hadden of ik mee op stap ging. Het Aziatische nachtleven? Taxi in en op naar de eerste kroeg, geen hond maar dan ook echt geen hond. Biertje en maar weer verder taxi in en op naar de tweede kroeg ja daar waren een paar mensen maar echt swingend was het nog niet. Geduld het zou wel drukker worden. We hebben daar gewacht en wat gedronken maar toch besloten om weer verder te gaan, deze laatste kroeg was het ook niet echt voor mij en ik vond het wel goed geweest. Taxi voor deze jongen en lekker slapen.

Azie dag 2.'S morgens bedje uit en op naar wat bezienswaardigheden. Als eerste hadden we Chinese garden op de planning staan. Een gigantisch park met het thema China. Ja dit was wel even indrukwekkend grote chinese standbeelden en gebouwen. En Rob een vijver met koi's waar je je vingers bij zou aflikken geweldig. Na een wandeling door dit gigantische park zijn we naar Bukit Timah nature reserve geweest. Hier zouden we aapjes kunnen zien in het wild en na een flinke klim naar de top van de berg. Ja hoor whoehoe aapjes in het wild. Dit was echt grappig. (toch weer even wat vrienden en familie gezien). Dit beloofde veel goeds voor de rest van Azie een mooie jungle en wilde dieren mijn dag kon niet meer stuk. 'S avonds een restaurantje in chinatown gedaan waar het menu voornamelijk bestond uit plaatjes kijken en het enigste wat ik kon begrijpen waren garnalen. Nou ja doe dat dan maar ziet er goed uit, we zullen zien. Verder stond er ook nog in het restuarant iets over dat alles vegetarisch was maar vegetarische garnalen leken me vrij onwaarschijnlijk. Nadat ik mijn bordje eten gekregen en geproefd had. Bleek dit toch echt iets vegetarisch te zijn maar het proefde goed dus niet getreurd we hadden ons buikje weer vol gegeten.

De volgende dag ben ik langs het informatiecentrum geweest en heb ik me laten informeren over wat er voor de rest nog allemaal te zien was in Singapore. Het waren voornamelijk allemaal indrukwekkende gebouwen en heb er dan ook een prachtige stadswandeling van gemaakt. Nog even een winkelcentrum aangedaan dat zo imens groot was dat ik er zelfs in verdwaald ben geraakt 5 mega torens die met elkaar in verbinding staan en waar geen einde aan kwam. Maar uiteindelijk dan toch de uitgang gevonden.

Ja jongens mijn eerste avontuur in Azie. Het is even anders dan in Het westers georienteerde Australie maar ik heb mijn weg tot nu toe goed kunnen vinden. En het is zeker een hele nieuwe ervaring. Morgen vertrekken we naar Maleisie. Het gaat hier hopelijk nog een stukje goedkoper worden op het bier na. Maleisie is een moslim land en alcohol schijnt hier prijzig te zijn maar we zullen zien. Tot nu bevalt het prima hier een nieuwe cultuur maar de mensen zijn hier ook bijzonder behulpzaam en vriendelijk en er is hier een hoop te zien en te beleven.

Lieve vrienden veel groetjes vanuit een nieuw werelddeel.

  • 24 Juli 2011 - 07:51

    Noonk Belsj:

    Hoi Paul , Roy en Mylene,

    Leuk weer iets van je te horen.
    Azië is natuurlijk weer heel anders.
    Hier is alles goed behalve het weer. Het is echt herfst met elke dag regen, wind en temperaturen nauwelijks boven de 15° C. M.a.w. K.......T
    Ronald en Miriam zitten nu in Engeland. Zij zullen het wel niet veel beter hebben.
    Het wordt toch langzaam tijd dat we je weer eens zien. Hou je het nog 3 maanden vol ?
    Paul nog veel plezier en avontuur en tot .........

    Knuffel,

    Noonk Belsj en Marleen

  • 24 Juli 2011 - 08:48

    Willie:

    Hey gabbers, het doet verschrikkelijk veel pijn om jullie mooie verhalen en fotos steeds maar weer opnieuw te moeten lezen en zien. Hier is ut weer hartje zomer (16 graden plus), gelukkig hebben we pas over 7 weken vakantie. Jullie beginnen een beetje op 2 vaten bier te lijken!!!!!! Hoe kan dat? HaHaHa. Geniet er nog maar van en amuzeer uuch nog!!!!! Groetjes Mela en Will

  • 24 Juli 2011 - 10:44

    Mam:

    Ha die Pie

    Fijn dat we weer mee kunnen reizen in Azië. Ben erg benieuwd wat we op déze plek op de
    wereldbol allemaal mee gaan maken.
    Zo te lezen heb je toch al aardig je draai gevonden daar, ook al is het natuurlijk een wereld van verschil met Australië.
    Wat een geweldige foto met al die kois.Daar zal Rob inderdaad wel van smullen. En ja, daar kan mijn vijvertje natuurlijk niet tegenop. Máár...... het lijkt erop dat mijn vijvertje eindelijk helder begint te worden!!!!! Zal wel komen doordat de zon nog nauwelijks schijnt, want hij heeft al die tijd in de volle zon gelegen. Ja,wat die zon betreft in froggyland,dat is niet om over naar Maleisië te schrijven: óf de mussen vallen van het dak, óf 't regent cats en dogs!
    Ja,mijn geplande fietstochtje richting strand Wassenaar is dus ook in het water gevallen.Pas
    's avonds na het eten was het droog en scheen er zowaar een armoedig zonnetje. Toen zijn we maar snel met de auto even naar 't strand gereden. Heeft toch wel wat- even snel naar het strand-
    kan me nu een héél klein beetje voorstellen wat voor een gevoel van vrijheid 't jou moet hebben gegeven in Australé om steeds maar te kunnen zeggen:''och laten we vandaag dit of dat maar eens doen!''
    Oh, ik hoor wat,dus snel even ontbijtje maken voor Breur en mezelf [half 1 's middags].
    Onderbreek deze brief dus, want de plicht roept. Schrijf je snel weer.

    groetjes,liefs, ook voor Mylene en Roy
    mam


  • 24 Juli 2011 - 14:22

    Boris:

    Hey Paolo,

    Zou graag erbij zijn geweest man, lijkt me echt een vette reis!
    De eerste gerookte forel is alweer ingeruild voor een lekker koel biertje van je pa!!!!

    Doe je een beetje voorzichtig niet dat we je straks op tv zien bij locked up abroad

    mazzels

    the russian

  • 25 Juli 2011 - 00:29

    :

    you will love asia !!
    Veel plezier verder jullie
    ciao ciao

  • 25 Juli 2011 - 10:12

    Rebeca:

    hey Paul wat leuk om weer n blog te lezen van je,heb me weer eens kapot gelachen met dat stuk,(dat je weer even vrienden en familie gezien hebt wuahaha vet)leuke fotos joh,geweldig zo bij die aapjes,en die chinese gebouwen heb ik zoiezo altijd te gek gevonden,super leuke blog weer,heel veel plezier de komende maanden in Azie,geniet lekker van t mooi weer want hier is t gewoon kut weer tis herfst hier,wat n kut zomer zeg,tot the next blog weer he ;-) xx becca

  • 27 Juli 2011 - 21:20

    Who Dares Wins:

    hoi paul te gek weer eens wat van je te horen ,het weer hier laat te wensen , maar we maken er maar het besten van.we gaan een paar dagen naar normandy zo kunnen we aan het strand liggen en wat cultuur en geschiedenis op doen ,je snapt het al chantal en kyara op het strand en ik tussen de bommen en granaten tja ieders wat wils .nu maar hopen dat het niet regent daar, want dan zijn de dames niet tegenieten . verder is hier in maastricht niet veel gebeurt , al begint het geuselt en omstreken op een bouw put te lijken en zul je als je terug bent hier en daar een gebouw missen . trouwens thissen gaat volgend jaar verhuizen naar beek .we komen links naast conection point te liggen en zou medio july 2012 klaar moeten zijn. fort st pieter begint ook weer in zijn oude glorie te herrijzen . verder blijft maastricht maastricht en dat zal zeker nog wel zo blijven tot 2 november . zo paul veel plezier daar en geniet van azieen ps pas op met de bekende boygirls in deze landen . het aftellen is begonnen tot binnen kort . groetjes uit het natte witte vrouwen veld

  • 28 Juli 2011 - 21:59

    Yvonne:

    Hoi paul...

    Afgelopen weekend is je broer op bezoek geweest.. en hebben we het uitgebreid over jou en je verhalen gehad.

    Iedere keer lezen we met plezier je verhalen... Valt me wel op dat ze korter worden hahaha...
    Maar goed dat maakt niks uit. Fotos maken het verhaal toch af!

    Ik ben benieuwd hoe je de rest van azie en omstreken gaat vinden.

    Geniet ervan en stuur de zon eens hier na toe..

    Poen
    Yvonne

    Handdruk
    Gautier

  • 26 Augustus 2011 - 14:50

    Steven:

    Heyz kerel,

    Echt super!
    Stuur eens wat zon deze kant op want dan kunnen we goed gebruiken tussen de regenbuien door!
    Ons manneke is mega hard aan het groeien en het wordt toch stiekem tijd dat Danilo ons Paultje leert kennen :D.

    Amuseer je goed en hou het veilig!

    Groetjes,
    Steven, Desiree & Danilo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1244
Totaal aantal bezoekers 107355

Voorgaande reizen:

02 November 2010 - 02 November 2011

Living my dream Down Under

Landen bezocht: